Ik onderging vreselijke pijn

10 november 2015

Na het lange wachten wie de nieuwe K3 werd, vechten met de tijd om mijn huiswerk rond te krijgen, mijn baantje vol te houden en mijn vriend te zien (want ja, ik ben verliefd!), ben ik héél blij om eindelijk te zeggen dat er vanaf nu meer artikels online zullen komen. En deze keer zullen er meer dan 1 online verschijnen voor ik weer een tijdje afwezig ben.. oeps. Laten we vaststellen dat plannen niet echt mijn sterkste kant is. Nu ik ben gevallen en opgestaan, heb ik geleerd om alles op voorhand te doen en staan er heeeule leuke artikels ingepland! 

Na een gigantische drukke periode op school, kregen we vorige week de kans om even te ontspannen. Met andere woorden: de herfstvakantie was eindelijk daar. Ik stond geen minuut stil en heb met verschillende vriendinnen afgesproken en genoten van de schoolvrije-tijd! En wanneer je plezier hebt, vliegt de tijd zomaar voorbij. Het is gek om te beseffen dat de week vakantie nu alweer voorbij is. Ik baal er nog steeds een beetje van. Want na 1 dag weer achter de schoolbanken te zitten, verlangt mijn hartje weer naar de avonturen die ik vorige week beleefde. 

Een klein deeltje van dit avontuur heb ik vorige week vrijdag beleefd. Ik stapte de bus op richting Antwerpen en ging helemaal in m'n eentje, mijn tweede gaatje laten schieten. Want na lang smeken, overleggen en zagen bij mijn ouders, kreeg ik dan eindelijk de toestemming (na meer dan 3 jaar), om mijn oor opnieuw te laten decoreren. En wauw, wat vond ik het spannend.



Ik moet eerlijk toegeven dat ik onderweg een paar keer getwijfeld heb om af te stappen en richting huis te keren. Maar gelukkig hield ik stand en baande ik me een weg naar het gezellige winkeltje waar ik mijn oorbel ging laten schieten. Ik nam een diepe zucht, verzamelde al mijn moed bij elkaar en vroeg de kassierster of het mogelijk was om mijn tweede gaatje hier te laten schieten. En ja dat was het.. enkel was net die man die dit deed in het buitenland. "Je moet maar twee weken geduld hebben" kreeg ik als antwoord. Maar ik had geen twee weken geduld meer. 

Na een lange zoektocht naar het volgende winkeltje. Verzamelde ik weer al mijn moed bij elkaar en sprak de kassierster aan. Ik werd meteen geholpen en voor ik het wist, stond deze prachtige bol te stralen in mijn oor. En de pijn? Die is onverdraaglijk. Mijn oor staat enorm dik, heeft een knalrode kleur en bonkt als een gek. Slapen op mijn rechter oor is een hele uitdaging en leiding geven aan de jongste groep op de jeugdbeweging al helemaal. Laten we zeggen dat ik gemerkt heb dat kinderen van een zeer jonge leeftijd, graag aan je oren trekken.

Maar ondanks alle pijn, ben ik enorm blij dat ik eindelijk mag stralen met een extra gaatje in mijn oor. Ook kreeg ik onwijs lieve complimenten van vrienden en familie. Ook was ik verrast dat mijn broer enthousiast was over mijn tweede gaatje. Om precies te zijn: "zo is er minder van jou op de wereld" .. wel bedankt broer. 

Ik liet mijn gaatje schieten in de Ringz & Thingz (Kammentraat 64-66, Antwerpen) voor maar 8 euro.

18 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Omg, Lobke ik dacht echt even dat je ging opbiechten dat je aan een vreselijke ziekte lijdt, gezien de titel... Jemig wat een opluchting wat dat betreft.. haha. Maar wauw! Zo mooi!!!! *-* *-* Wat goed dat je er gewoon voor gegaan bent! Dat laat al zien hoe dapper je bent! Ik ben zo trots op je! En oh, wat heb ik je artikeltjes gemist, maar ik snap het helemaal hoor! School, je vriendje (TROUWENS NOG GEFELICITEERD!!!! Ik ben zo blij voor je!) en natuurlijk K3 gaan voor! (vooral K3 haha ;) )
    En neeee, je broertje! Jullie relatie is echt precies zoals die van mij en mijn broertje haha! Maar Lobke, in dat geval vind ik het weer heel jammer dat er een gat in je oor zit want ik vind het juist leuk als er zoveel mogelijk Lobke op deze wereld is ;) Heel veel liefs van je Hollandse Kaaskoppige vriendin Myrthe PS: Ik vind de foto's in dit artikel zo mooi! PPS: Je moet gewoon de kinderen van de jeugdbeweging terug aan hun oren trekken ;) (oke dit is echt een heel slecht advies, laat maar... hihi)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen ik die dramatische titel zag dacht ik echt dat er iets super ergs was gebeurd! Maar goed dat het gewoon een nieuw oorbelgaatje was, haha :) Ik heb een paar jaar terug ook nieuwe gaatjes laten schieten, dus ik weet hoe het voelt. Verschrikkelijk, zo niet van kant kunnen veranderen als je slaapt! Terwijl in mijn herinnering mijn eerste gaatjes helemaal geen pijn deden?? Zo vreemd...
    Wat vind jij van de nieuwe K3? Vroeger was je echt hun grootste fan, dus ze hebben wel je goedkeuring nodig, vind ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa! Ik dacht exact hetzelfde. Mijn eerste gaatjes deden ook helemaal niet zoveel pijn, hoezo nu met dit ander gaatje wel? En de nieuwe K3? Voor mij zal K3 nooit meer hetzelfde zijn als met Kathleen, maar ik vind dat ze een goede keuzen hebben gemaakt. Ze zullen het nog ver schoppen! :)

      Verwijderen
  3. Hahaha, 'zo is er minder van jou op de wereld'! Dat zou mijn broer ook wel durven zeggen. Proficiat met je vriendje, hihi! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk dat je oorbellen hebt laten schieten. Het ziet er mooi uit. Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom je 2 weken zou moeten wachten voor een tweede gaatje, dat vind ik vreemd. En gefeliciteerd met je vriendje, zo schattig! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. DAT IS ZO GAAF!! Zowel je vriendje (whoop whoop whoop!) als een extra gaatje! Hopelijk wordt de pijn snel minder en kan je straks nog meer pronken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, precies wat Myrthe zegt, ik dacht echt dat je een operatie had gehad ofzo! Super leuk dat je een vriendje hebt en gaaf zo'n extra gaatje. Ik ben benieuwd naar al de posts die weer komen. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ZO gaaf!!! Dit staat ook echt al veel te lang op min 2DO list :) Ik ben van plan een tweede gaatje voor sinterklaas te vragen of het anders zelf te laten schieten in de kerstvakantie, ik vind het zo stoer! Al die pijn die erbij komt kijken lijkt me nou wat minder.... Een vriendje, niceeee! En heeele mooie foto's bij dit artikeltje trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit vind ik zo gaaf! Ik had trouwens net als iedereen hier boven me een kei dramatisch iets verwacht. Blij dat dat niet het geval is, hihi. (Niet dat een oorbel laten schieten te onderschatten valt, want zoiets moet ook wel even pijn doen.) Ik zou zoiets nooit alleen gaan doen, want ik ken mezelf. Ik zou echt afgestapt zijn onderweg, haha. Proficiat met je vriendje Lobke! (: En ik ben ZO blij dat je weer terug bent ik heb je blogjes gemist!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. We hadden dus toch niet tegelijk vakantie ;)
    Super tof dat tweede gaatje, staat je mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er écht kei nice uit! En vooral die opmerking van je broer, haha :'D
    Ik heb zelf 3 gaatjes in mijn linkeroor (waarvan één helix, of bijna-helix aangezien dat in het midden gepierced is in plaats van helemaal erboven) en 2 gaatjes aan de andere kant. Ik ben al een tijdje van plan om mijn derde in mijn rechteroor te schieten. Dat adresje in Antwerpen is daarvoor dus ideaal, denk ik, want bij mij in de buurt weet ik er geen enkele goedkopere. Als ik er toevallig moest zijn, binnenspringen zou ik zeggen!
    Maar goed, ik kijk bij dezen uit naar je nieuwe leuke blogjes! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als ik eerlijk moet zijn schrok ik wel even door de titel, maar gelukkig, het valt mee! Want gaaf dat je eindelijk een nieuw gaatje mocht laten schieten! En wat ontzettend leuk, gefeliciteeerd met je vriendje! (ik zwijmel al als iemand alleen al zégt een vriendje te hebben, lol.) Ik vermoedde al zoiets door meerdere tweets van je, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Respect dat je je tweede gaatje hebt laten zetten, want jeetje, ik ging al halfdood bij mijn eerste. Nee, die twee hoef ik in ieder geval niet (tenzij het pijnvrij kon, hihi). Oeh, en gefeliciteerd met je vriendje (lijkt nu net alsof je vriendje jarig is, maar zo bedoel ik het niet), opdat jullie samen heel gelukkig worden <3

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Moedig dat je je tweede gaatje hebt laten schieten! Ik kan me voorstellen dat het pijn moet doen, zeker om te slapen! Het is even doorbijten, maar je krijgt er wel iets leuks voor terug! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik merkte meteen op dat je een tweede gaat bij had laten schieten haha. Ik wist niet trouwens dat je al een gaatje gaatje had, oeps! Die pijn lijkt me verschrikkelijk! Ik heb geen hoge pijngrens..

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat is dat mooi, dat tweede oorbelletje!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik dacht dat je iets heel ernstigs had meegemaakt, maar gelukkig valt het allemaal mee! Het staat in ieder geval mooi! Haha, ik moest wel lachen om die reactie van je broer! Echte liefde.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oooh ik wil ook een tweede gaatje! En ook zo'n helix (?) piercing! En ik moet ook echt zagen bij mijn ouders, maar ik ben 20 jaar dus eigenlijk zou ik het gewoon moeten doen haha. Ahja, te snel last van schuldgevoel zeker? Maar als ik terugkom van erasmus ga ik het zeker doen, het ziet er gewoon zo leuk uit! Hopelijk ging de pijn snel over :) En die opmerking van je broer, zoooo typisch haha! Die van mij zou dat ook nog kunnen zeggen!
    Je hebt trouwens echt een leuke blog, ik volg je nu :)

    BeantwoordenVerwijderen