Mijn HoGent avontuur

10 augustus 2016


Maandag 8 augustus was het dan eindelijk zover. Ik liep met knikkende knieën binnen in een groot gebouw waar de deuren automatisch opengingen. We werden hartelijk onthaald met een enorme glimlach en liepen verder door naar de grote zaal. De zaal waar alles ging gebeuren. Ik groette de vrouw die ons vriendelijk doorverwees naar de volgende stap en daar wachtten we tot het onze beurt was. Voor ik het wel en goed besefte was het gebeurd. Vanaf nu ben ik een officiële student aan de hogeschool in Gent. We kregen enkele bundels met informatie en werden doorverwezen naar de aller laatste stap: mijn studentenkaart. 

Op nog geen kwartier stonden we terug buiten en drong het me nog steeds niet door wat er net allemaal gebeurde. Maar daar stond ik, student aan de hogeschool en klaar voor een nieuw avontuur. Een avontuur waar ik hard voor heb gewerkt, een avontuur waar ik al mijn passie in kan steken, een avontuur dat écht van mij is. Nu is het enkel nog aftellen..

LEERKRACHT PO EN PKV
"Leerkracht watte?" hoor ik wanneer ik mensen uitleg welke richting ik gekozen heb om verder te sturen. Leerkracht PO en PKV. Ofwel, leerkracht Plastische Opvoeding en Project Kunstvakken. Voor mij was het al snel duidelijk dat ik leerkracht wou worden. Ik wou voor de klas staan en lesgeven aan tieners die op het punt staan om het leven te ontdekken met alle voordelen en nadelen. Ik wou die leerkracht worden die ieders kind ogen opentrok en deuren opendeed waaraan zij nooit hadden gedacht. Ik wil die tieners inspireren om andere mensen te inspireren met hun eigenheid, met hun ideeën, met hun creativiteit. En hoe kan ik dat beter doen dat met deze twee creatieve richtingen? Want na 6 jaar een creatieve, bezige bij te zijn, was ik niet voorbestemd om stil te zitten met enkel theoretische vakken. Wat de vakken precies inhouden weet ik jullie tijdens de loop van dit jaar te vertellen!

WAAROM IN GENT?
Het liefst was ik in Antwerpen gebleven. Omdat ik niet op kot zal gaan, zal het pendelen elke dag heel zwaar worden. Maar ik hield alle opties open. Wanneer we langs gingen op de opendeurdag in HoGent, was ik meteen verkocht. Het atelier, de zolder en de leerkrachten die voor deze vakken zullen zorgen inspireerde me zo enorm. Ik twijfelde of ik het wel aankon, of ik wel goed genoeg was en of ik niet als laatste ging eindigen. Tijdens de rondleiding vertelde ik in alle openheid tegen de leerkracht wat mijn angsten waren. Ze vertelde me dat het onzin was en gaf me een stevige peptalk. Want de mensen die denken dat ze 'niet goed genoeg zijn', zijn de mensen die het hardste werken en het beste resultaat behalen. En zij geloofde in mij. Ze geloofde dat ik het wel kon en na 3 jaar hier met glans kon afstuderen. Toen verdwenen alle twijfels en wist ik aan welke school ik wou studeren.

Nu kan het aftellen echt beginnen, want 26 september is mijn eerste schooldag. De kriebels in mijn buik beginnen elke dag meer en meer op te komen, maar ik ben er klaar voor. Wat er allemaal zal gebeuren en hoe het mij bevalt, zal ik dan ook uitgebreid vertellen in verschillende update-artikelen!

Liefs,

15 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Ooh, ik kan ook niet wachten tot het Gent avontuur begint! Ik ben deze maandag de stad wat gaan verkennen en mijn mening is ondertussen helemaal veranderd: ik ben nu ook helemaal verliefd op Gent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Proficiat! Ik hoop dat je daar een leuke tijd beleeft en je studie goed bevalt! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat gaaf! Ik wil ook leerkracht worden hihi, alleen dan in Engels ;) Heel veel succes en ik weet zeker dat het je gaat lukken<3

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Engels leek me ook echt gaaf! Maar jammer genoeg beheers ik die taal net niet goed genoeg om les te kunnen geven (Lees: mijn uitspraken zijn matig tot zeer lachwekkend, hihi).

      Verwijderen
  4. Oh wauw wat spannend! Je gaat dat zeker super doen, Ik weet dat nu al :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh spannend zeg! Klinkt als een leuke studie, die volgens mij zeker bij je past. Heel erg veel succes en plezier (en het gaat je lukken, geloof in jezelf <3)! Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super tof dat je deze opleiding gaat doen, heel erg veel succes ermee (maar je gaat het gewoon rocken)!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, ik ga je alvast nog heel veel vragen stellen op vlak van pendelen (geen idee wat en waar ik later mijn opleiding wil gaan doen, maar ik weet wel zeker dat dat in gent of antwerpen zal zijn, haha). En dit is ook gewoon echt iets typisch Lobke, hihi, gaat je wel leuken! Heb je je tekenkunsten al eens goed bekeken? ZO MOOI altijd.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. super tof! heel veel succes en plezier ook vooral.
    en als je zo geïnspireerd bent door een plek is het het zeker
    waard om je oude plekje te verlaten.

    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat gaaf! Heel veel succes alvast. Ik hoop dat je een super fijne periode te gemoed gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat tof dat je leerkracht wilt worden! Mooi om zo'n beeld voor ogen te hebben. Gent lijkt me ook een heerlijke plek om te studeren. Veel plezier en succes alvast! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Antwerpen vind ik echt heel erg leuk, maar over Gent hoor ik ook altijd positieve dingen! Ben benieuwd hoe je de stad en studie gaat ervaren! x

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk! Alvast heel veel succes :) (en plezier!)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heeeel veel succes ! Wordt zowiezo super ! Ik was echt zo blij toen ik eindelijk een nieuwe opleiding kon starten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh wat een leuke studierichting! Dat wou ik vroeger ook worden, maar ik ga nu iets anders volgen in Gent ;) veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen