Mijn creatieve collectie werd aangevuld

8 april 2016

Een aantal weken geleden kwam ik een instafoto tegen van Eline. Je kent ze wel, zo van die creatieve foto's die Eline altijd maakt (shout out naar jou, Eline). Op deze specifieke instafoto sprak ze over haar nieuwe markers die ze gekocht had. Het begon al snel te kriebelen aan mijn handen en ik vroeg over welke markers ze het had. Even later kreeg ik het antwoord: de welbekende Flying Tiger markers. Nu ik ze ook bij haar voorbij zag komen, wist ik zeker dat ik ze ook eens een kans moest geven. En in mijn iet-wat enthousiaste mood, kocht ik alle kleuren die op dat moment aan de rekken hing.. oeps..


Wat ik zelf heel leuk vind, is dat de markers per 3 tinten worden verpakt. Voor mij was dit een grote pluspunt omdat ik kon experimenteren met schaduwen in mijn tekeningen. Wat ook grappig was, was de niet traditionele ronde vorm van deze markers. Ze zijn vierkantig/rechthoekig (duh, dat kunnen ze ook wel zien hoor, Lobke haha). De vorm was nieuw in mijn hand en werd het enkele dagen wennen voordat het soepel verliep. Maar nu ben ik helemaal gek van de vorm. Ook heeft de marker bij mij een grote pluspunt gescoord door de variatie van zijn punten. Hij heeft twee verschillende punten: een dikke, platte punt (zoals een fluomarker eigenlijk), en een fijne punt zoals een gewone marker of stift. Allemaal heel veel positieve streepjes dus. 

Maar zijn er ook negatieve punten? Hm, misschien wel ééntje. Het papier dat ik gebruikte was niet zo gemaakt voor deze markers, zeg maar. Gevolg: elke volgende pagina werd gekenmerkt met enkele vage vegen van de vorige pagina. Natuurlijk is dit snel op te lossen met een klein extra papiertje dat je ertussen kan leggen, dus nu ben ik even aan het zagen (ik hoor het jullie wel denken hoor haha). Oh, en dan moet ik ook even melden dat wanneer ik schaduw wil creëren, moet wachten tot de kleur helemaal droog is. Anders lopen ze door elkaar en krijg je zo'n marble effect. Althans, dat heb ik toch (maar dan opnieuw, ik klungel heel vaak dus zal het wel aan mij liggen hehe). 

Mijn eindoordeel? Nu dat ik ze een maand lang heb gebruik, vind ik ze helemaal geweldig. Voor het eerst in m'n leven (m'n korte, korte 17 (bijna 18!!) jarige leven), vind ik het echt oprecht leuk om met markers/stiften te kleuren. Ook brengt het variatie in al mijn tekeningen. En variatie is goed. Of ik ze nog vaak zal gebruiken? En of! Deze markers zal ik steeds weer opnieuw met een happy-feeling gebruiken. Yeah!

Flying Tiger - €3 per pakje van 3 stiften

14 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Ik ben alvast benieuwd naar je tekeningen met deze stiften!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, ik ben benieuwd naar je creaties hoor! Liefs :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zijn ze leuk zeg, grappig zo vierkant! Ik ben benieuwd naar alle creaties die je hiermee maakt<3 X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk! Ik wil ook al heel lang markers maar de welbekende copic markers zijn zo duur. Hoeveel koste deze? Anders moet ik ze ook maar eens gaan halen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Benieuwd naar je kunstwerkjes, de markers zien er echt heel leuk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awh wat een lief begin van je artikeltje zeg! Heel veel plezier ermee! X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Tof! Ik krijg nu ook koop neigingen, ook al kan ik absoluut niet tekenen of iets wat dan ook met handen te maken heeft. De enige oplossing is dus uitkijken naar je creaties, en dat doe ik heeeeel erg graag :) (zou je ze alsjealsjealsjeblieft willen delen? Ik ben zó benieuwd!)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. oeh ik ben benieuwd naar wat je ermee gaat maken !
    xx Ish

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oeh deze zijn leuk! Ik wil echt dolgraag je tekeningetjes zien met deze markers, misschien ga ik er dan ook wel een paar halen, want dit is écht geen geld, wow!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ze zijn super, ik heb ze zelf ook. Enige minpuntje vind ik dat de kleur soms best anders uitpakt dan het kleurtje op de stift. Dus ik test ze altijd eerst even op een los blaadje anders kan het echt je tekening verpesten

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oeh die zijn echt heel leuk! Nu heb ik ook zin om te gaan tekenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Blij dat je zo enthousiast bent over deze markers! Het doe me denken aan de stapel kleurboeken voor volwassenen die ik liggen heb. Maar helaas, tijd te kort. :) Dat komt wel eens ik verhuisd ben!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik lees ook zo veel positiefs over deze markers, ze lijken me echt fijn!! Maar he, nu ben ik wel een beetje-heel-erg nieuwsgierig naar wat je met deze stiftjes hebt gecreëerd... Krijgen we dat ook nog te zien? (jouw tekeningetjes zijn namelijk altijd zó leuk!!)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohooo, ik heb een zwak voor markers haha. Ik vind ze zó fijn werken (vooral met studeren dan, want ik teken eigenlijk nooit haha). Super tof dat ze zo veel verschillende kleurtjes verkopen! Oh enneh, ik ben ook super benieuwd naar jouw creaties natuurlijk. (hint hint) :)

    BeantwoordenVerwijderen