Mijn haren in de verf

19 februari 2016

Met het idee om mijn haar drastisch te laten veranderen, stapte ik binnen in het klein huisje waar onze kapster woonde (a.k.a de beste vriendin van mama). Ik liet zien wat ik exact wou en zag in haar veel zeggende blik dat dit niet was wat ik ging krijgen. We bespraken enkele kleine dingetjes (we all know the issues met kapsters die toch nog iets anders van plan zijn) en kwamen uiteindelijk tot een beslissing. De knoop was doorgehakt, het plaatje klopte en ik was enorm enthousiast over wat er nu exact ging gebeuren. En zo begon ik aan een lange dag stilzitten, vele haar-wasbeurten en heel veel nekpijn. Het resultaat? Anders, maar i - love - it - gewoon, jongens.

Het grote idee was oorspronkelijk dat ik mijn wilde haren grijs zou verven. Maar dat ging dus niet door. Of ik er nu mee zou staan of niet, de uitgroei die ik zou krijgen zou rillingen over heel mijn rug brengen. √Čn ik zou het dan ook nog eens elke maand moeten laten kleuren (.. en laat ik daar nu net even geen zin in hebben). We besloten om toch maar een kleine sprong te maken. Daarom kwamen we op het idee om een soort grijze ombre te doen? Het leek ons in iedere geval enorm wijs (shout-out naar Klaartje haar vrij wijze woorden hihi).

(Yesss - No boyfriend, no dramas / Pull&Bear)

Het ontkleuren van deze plukken, duurde enorm lang. Samen keken we nog gezellig een Engelse detective serie die onwijs grappig was en aten we koekjes met een kop warme thee. En na een paar uur (not kidding), brachten we eindelijk de grijze kleur erop. Maar toen we mijn haar hadden geknipt en gedroogd, bleek dat de grijze kleur niet gewerkt had. Het ontkleuren zou daarom veel heftiger moeten gebeuren en dat wou ik mijn haren net nog even besparen. Maar niet getreurd, want de blonde kleur die hier uit kwam vind ik ook onwijs leuk. Dus misschien toch een win-win situatie?

Maar het idee wegstoppen om volledige grijze haren te hebben? .. Dat zal nooit gebeuren. Al moet ik hierover wel enorm veel nachtjes slapen om eindelijk mijn moed bij elkaar te rapen.

22 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. OH WAUW DIT IS ZO MOOI LOBKE! de foto's zijn ook zo prachtig! ♡

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oehh wat staat je dit gaaf Lobke, blond vind ik misschien nog wel leuker dan grijs hihih. Voor nu in elk geval ;) XX

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat de grijze kleur niet heeft gepakt, maar dit staat je fantastisch!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wooah! Zo mooi Lobke! Je staat echt met dat ombre, misschien een geluk bij een ongeluk? Het resultaat mag er zeker zijn want ik vind het in ieder geval zeer wijs! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw! Wat een ontzettend mooi kleur, het staat je goed meid. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit is zooooo mooi! Echt! Het staat je zo goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, gaaf johh!! Hihi, echt een leuke foto, that crazy one ;) En die B&W is ook echt prachtig gewoon.... Gewoon hele mooie fotootjes duz <3

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw je haar is echt prachtig! Staat je goed! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wauw Lobke, je haar is zo mooi!! En ik ben ook fan van je trui ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het staat je echt leuk! Je hebt sowieso een heel mooi gezicht.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Spijtig dat het niet was wat je eerst in gedachten had maar dit vind ik ook kei tof hoor?! Dit staat je!!! ♥ En stel dat je ooit voor het grijs zou gaan, ik weet zeker dat je het zou staan, hihi. (En ja klaartje met haar wijs woord 'wijs', ik gebruik het nu soms ook onbewust, haha.)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit staat je mooi hoor Lobke! ik kan geloven dat het superspannend was joh, zo lang wachten ook dat je moest doen! En wie weet lukt het ooit wel, als je 60 jaar bent krijg je het sowieso vanzelf hihi. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Oh wauw, Lobke het staat je zo mooi! Ik denk dat ik stiekem een beetje jaloers ben haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. inderdaad wel een win win situatie hoor,
    ik vind het echt heel gaaf staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Het staat je super!! Grijs was ook heel gaaf geweest maar dat is inderdaad vreselijk veel werk om bij te houden:)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit kapsel staat je heel erg leuk! Ik heb geen idee hoe je haar er eerst uit zag, maar dit is echt zo nice! Sowieso vind ik haar tot deze lengte echt heel leuk staan. Zelf zou ik het ook wel willen, maar ik ben bang dat ik dan ineens zo'n soort bloempotkapsel krijg haha... Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw dit staat je zo leuk!! Echt heel tof!! Ik denk dat grijs je ook ontzettend goed zal staan, maar dat is gewoon anders. Maar dit staat je ook echt super goed!! En leuke foto's! ;)

    BeantwoordenVerwijderen