Kleine kunstwerkjes en haar dillema's

12 januari 2016

Dat mijn leven een chaotische orde heeft, is denk ik wel vaak genoeg gebleken. En door alle creatieven projecten rondom mij, wordt het één grote, drukke kamer in mijn hoofd. Alle hoekjes zijn letterlijk gevuld mijn bijna-afgewerkte creaties. Soms zijn de stapels zo hoog gevuld dat ze omvallen van ongeduldigheid. Om mijn hoofd dan even rust te geven om een beetje plaats te creëren, is tekenen my one and only. Momenteel ben ik net begonnen in twee verschillende tekenboeken (omdat 1 gewoon echt te weinig was ofzo). Een pocket-formaat voor onderweg op één of ander avontuur (waar trouwens een sticker opplakt van de tekenschool zodat ik me toch nog een beetje als een echte kunstenares voel hihi), en een normaal A4 formaat. Zo komt er op te minst toch een beetje variatie, nietwaar? Verwacht je dus nog maar niet aan een overload tekeningen, maar gewoon een paar die ik tot hiertoe heb gemaakt (en met een paar bedoel ik echt maar 3).

Oh, nog even een hallo aan mijn beste vriendinnetje die nog steeds mijn blog leest! :) Ik had geen idee dat ze mijn artikelen nog las. Wat is ze toch lief hé (heel, heel lief!).



Ik zou dit veel vaker moeten doen. Zo mijn kunstwerkjes laten zien op deze blog laat me voelen als een kleine kunstenares die haar tentoonstelling opent voor het publiek (maar dan online, en voor een klein publiek zonder kopers haha). En toch voelt het heerlijk. Want stiekem ben ik enorm trots op mijn laatste tekening.

Story time: Het idee om iets met mijn gekke haren te doen zit al een tijdje in mijn hoofd. Ik vind het toch maar een beetje saai hoe het nu is, zowat te gewoontjes. Volgende week woensdag ga ik dan ook een bezoekje brengen bij mijn lieve 'tante' Jol a.k.a mijn lieve kapper. Het oorspronkelijke idee was om mijn volledige haren grijs te laten kleuren. Maar zo van dat mooi grijs, snap je? Maar dat idee werd even op hold gezet aangezien het door mijn donkere haren een drastische verandering is. 

Daarom willen we de overgang minder drastisch maken door kleine plukjes haren grijs te verven hier en daar (of een dip dye, maar daar ben ik nog niet helemaal uit). Hier wil ik dan ook gebruik van nemen om even mijn haar wat bij te knippen. En nu komt de point van heel dit verhaaltje: zou ik m'n wilde haren weer kort laten knippen, of laten zoals het nu is? -Ik apprecieer jullie mening dan ook enorm- 

20 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. aah wat een leuke tekeningetjes !
    Ik vind het altijd leuk om naar de creaties van anderen te kijken, zeker omdat ik 0,0 talent heb haha
    en wat betreft je haar, gewoon risico's nemen en lekker gek doen !
    xx Ish

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, ik ben al benieuwd naar je haren hoor! Het wordt sowieso leuk en kunstenaressig hihi. Mooie tekeningen alweer, jouw stijl vind ik echt zo fijn om naar te kijken! Ook leuk dat je zo'n boekje hebt, ik wil dat misschien ook wel eens gaan proberen! Al kan ik echt niet tekenen, maar dat geeft niet toch :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie tekeningen, echt leuk om hier te delen (: En ik snap dat naar helemaal grijs wel een grote verandering is, maar lijkt me wel heel gaaf! Je haar weer kort knippen is wel gaaf, heb ik laatst ook gedaan. Dan voelt je haar weer helemaal gezond, tenminste dat had ik (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat cool dat je je haar (deels) grijs gaat verven, ik vind dat zo'n mooie haarkleur (als het inderdaad niet oma-grijs is maar mooi grijs)! Je tekeningetjes zijn zo leuk en mooi, je moet ze echt vaker delen ja! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super leuk om te zien dat iedereen zo creatief doet met haar eigen tekenstijl. Zo zijn dit ook echt hele leuke kunstwerkjes! Ik ben heel benieuwd hoe dat zal staan bij jou, grijs haar. En kort zal je ook heel leuk staan sowieso. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Inderdaad, dit moet je echt vaker doen, wat WAUWIE wat teken je leuk!! (mag je ook wel niet-stiekem trots op zijn ;) Dat mooie-grijze haar vind ik echt gaaf, maarja 't is niet weggelegd voor ons bruinharigen :( Dip dye vind ik ook echt tof, om bvb als je donker haar hebt lichte punten te nemen ofzo. of een kleurtje.... (je hoort het al -nouja, lezen eigenlijk-, aan mij heb je niks als je een keuze wilt maken :) liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik wil mijn haar stiekem ook al een tijdje grijs verven, maar mijn kapster (vriendin van mijn moeder) raadt het me altijd af omdat ze denkt dat ik de uitgroei te vervelend ga vinden. Meh. In het geval van een dip dye zeg ik dus zeker doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oooooh ik heb ook een tijd mijn haar zilvergrijs willen verven :) Misschien doe ik het nog wel, want één van de thema's voor chrysostomos dit jaar is 'oudjes'. Ga je dan ook een zilvershampoo gebruiken? Dan wordt het zo mooi!! Gewoon doen!! En misschien zijn we dan binnenkort haar-tweelingen, haha :)Om je te overtuigen kan je eens op deze Tumblr blog kijken: http://bunnymiele.tumblr.com/tagged/me , zij heeft echt het mooiste grijze haar ooit!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je moet inderdaad vaker je kunstwerkjes op je blog laten zien, je tekent zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, ik wil wel bieden op je tekeningen hoor! Het lijken wel illustraties uit de Flow. Ik vind de lengte van je haar nu wel mooi, geen idee of het wat is en of het mooi zou staan maar je zou ook je onderste laag haren kunnen verven ( bij je nek, ik hoop dat je het een beetje snapt)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik vind dat je een onwijs mooie lengte hebt nu Lobke! (: En ik denk dat dat grijze wel bij je zou staan dus ik ben benieuwd wat dat 'eerste stapje' wordt in die richting, hihi. Kei mooie kunstwerkjes, kan het dat je dit allemaal gewoon in één keer hup poef uit je mouw hebt geschud en meteen met pen bent begonnen? (Want zo ziet het eruit → en da's een kei groot compliment, snappie?)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oh wat een gave kunstwerkjes, ik vind ze werkelijk heel inspirerend Lobke<3 En jaa kort haar staat je zo leuk, gaaf trouwens ook dat grijs! Ik ben benieuwd wat je doet! X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Super leuke kunstwerkjes! <3 loveit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. ik vind het echt super leuk om te zien!
    ik vind je blog sowieso heel erg tof, ik ga je gelijk even volgen hihi

    liefs joelle

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik vind het mooi om te zien dat jij echt je eigen teken stijl hebt! Je maakt rg mooie tekeningen, ga zo door Lobke!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Grijs haar vind ik super tof!! Gaaf dat je het waarschijnlijk zo gaat laten verven. :)
    Mooie tekeningen maar jij zeg, wauw. Dat doe ik je niet na! Zou inderdaad leuk zijn als je vaker je kunstwerken laat zien. Ik vind het in ieder geval tof om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Grijs haar vind ik super tof!! Gaaf dat je het waarschijnlijk zo gaat laten verven. :)
    Mooie tekeningen maar jij zeg, wauw. Dat doe ik je niet na! Zou inderdaad leuk zijn als je vaker je kunstwerken laat zien. Ik vind het in ieder geval tof om te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat kan je mooi tekenen!! Wauw!! Ja dat grijze staat je vast leuk. Laat je het zien? En ook meer van je kunstwerkjes laten zien want ze zijn echt heel mooi!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind je ook echt een kunstenares! Super leuk hoe je dit doet en het showt!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat leuk, ik vind het zo tof om te zien dat je echt een soort eigen stijltje hebt wat betreft tekenen. En trots zijn mag, ik vind het echte kunstwerkjes :)

    BeantwoordenVerwijderen