De laatste emoties van 2015

1 januari 2016

Wanneer dit artikel in de ochtend verschijnt, sta ik al paraat om het glas te heffen bij mijn lieve oma thuis. De eerste dag van het nieuwe jaar is dus een feit en zal bij mij beginnen met het voorbereiden voor het laatste feestje van de vakantie. En als ik zo even terugkijk op het voorbije jaar, was het een jaar met enorm veel geluk voor mij. Het was een jaar waar ik echte vrienden heb ontdekt, nieuwe mensen leerde kennen, mezelf leerde kennen (wat soms enorm confronterend was), bloggers ontmoete -wat trouwens een geweldige ervaring was- en nog zo veel meer. Voornemens voor 2016 laat ik achterwege. En zeker nadat ik mijn lijstje van 2015 niet heb kunnen afwerken. Genieten is de enigste boodschap die ik meeneem over de streep.

Maar omdat we vandaag het nieuwe jaar zijn gestart, wil ik toch even eerlijk zijn met jullie. Het einde van 2015 was voor mij heel emotioneel. En ergens moet ik mijn verhaal kwijt. Niet bijzonder veel mensen weten wat er op dit moment aan de hand is, maar met jullie wil ik vandaag even open kaart spelen (en dat op een subtiele manier). En ik denk dat ik dit wel mag doen op mijn persoonlijke blog, nietwaar?


Het einde van 2015 waren een paar dagen met veel pijn. Ik kreeg een gebroken hart te verwerken, zonder ik echt goed wist hoe ik dit moest doen. Het was dan ook de eerste keer dat ik geconfronteerd werd met de enorme emotie die ik voor die persoon voelde. Mijn hart deed letterlijk pijn deze dagen. Maar we zien het als een adempauze die ons beide goed zal doen, maar ons beide ook pijn zal doen. De eerste paar dagen was ik in enorme ontkenning. Een groot deel van mezelf ontkende de situatie uit angst. Ik had geen enkel idee wat ik zonder hem zou moeten beginnen. Een ander deel van mezelf ontkende het omdat het zo onverwacht kwam.

Nu lukt het me beter om de hele situatie te begrijpen. De adempauze was dan misschien niet nodig geweest voor mij, maar voor hem. Elkaar graag zien, is elkaar leren begrijpen. En ergens diep in mijn hart, weet ik -hoop ik- dat dit nog wel goed komt. Want hoe moeilijk het ook leek te begrijpen, weet ik dat hij mij echt graag ziet. En ware liefde vindt altijd zijn weg terug, toch?

Ik wil niet negatief klinken, maar zoek enkel een manier om dit te verwerken. 

13 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Prachtig, dat je dit zo kunt! Zo open vertellen, en nog zo mooi ook. Gelukkig nieuwjaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt heel mooi dat je dit zo vertelt, het komt allemaal wel goed. Weet dat er veel mensen rondom je zijn die enorm veel om je geven en je graag zouden willen helpen. Toch ben ik ook blij om te horen dat 2015 ook nog een zeer leerijk en leuk jaar was. Ik wens je dan ook een hele gelukkige nieuwjaar en hopelijk wordt het nog goed gevierd bij je oma thuis :) x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heel goed dat je hier open durft over te praten. Alles zal wel goed komen op een of andere manier, want het komt altijd goed. Nog een gelukkig nieuwjaar Lobke. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lobke, wat zou ik nu graag je tranen willen drogen en je hart weer aan elkaar willen lijmen! Maar omdat je helemaal aan de andere kant van de wereld woont doe ik het maar even met geschreven woorden: Wij, je trouwe lezertjes houden ook heel veel van jou! Ik vind het heel jammer te horen dat je het jaar zo rot hebt afgesloten! Maar ik weet zeker dat het met jou helemaal goed gaat komen! Een onwijs mooi, gelukkig, gezond en geweldig jaar gewenst in 2016 (en natuurlijk ook in 2017, 2018, 2019, 2020 enzovoorts!)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh, Lobke toch :( Dikke knuffel! Heel mooi beschreven welm ik duim met je mee dat het goedkomt :) Heel veel liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah meid, wat jammer toch, maar als het voor jullie beiden zo goed voelt is het toch ook weer goed. ♡ veel liefs en een heel fijn jaar toegewenst. X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heftige emoties! Ik hoop dat 2016 helemaal jouw jaar wordt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Soms doet het deugd om je emoties van je af te schrijven, ik kan er over meepraten... Soms moet je gewoon is alles eruit laten en anderen je laten steunen, wat eigenlijk wel een fijn gevoel is. Weten dat mensen er voor je zijn! Nog een gelukkig nieuwjaar meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh en ik wilde er bijna wat over vragen op de meeting. Maar zoals je zelf aangeeft, de ware liefde vindt altijd zijn weg terug. En er zijn hier super veel mensen die om je geven en je zullen steunen tijdens deze moeilijke periode meid! ♥ Veel liefde voor jou want je bent een geweldig persoon (op echt elke foto die ik van je heb van de meeting sta je te lachen, haha). (: 2016 wordt een geweldig jaar, weet ik zeker! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi hoe je het vertelt en verwoord.. Ik wilde bijna een mail sturen om te vragen of je iemand nodig had om tegen te praten (ik zag je tweets op Twitter), maar ik heb het toch niet gedaan.. Ik dacht dat rust misschien ook goed zou doen. Maar het komt allemaal goed Lobke <3

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoe kan het verdorie nou dat ik dit allemaal heb gemist? Ik volg je trouw op Bloglovin', maar de artikelen verschijnen niet meer in mijn feed. Ik had er erg graag eerder mee gekomen, maar ook met dit heel veel sterkte. Ik kan me (geloof me) heel goed in je verplaatsen en me ook ontzettend goed voorstellen wat je bedoelt met dat je hart echt pijn deed/doet, en ohhh men ik hoop gewoon dat het snel beter wordt. En dat jullie uiteindelijk weer samen komen na deze adempauze; if it's meant to be. Heel veel knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen