Vintage kleding is wel mijn ding

13 november 2015

De vakantie was nog maar net begonnen toen ik een lief berichtje kreeg van Lise. Ze stelde voor om samen lekker te gaan winkelen in onze lokale tweedehandswinkeltjes. Ik was enorm blij dat dit berichtje op mijn scherm verscheen en sprong van enthousiasme in de lucht. Natuurlijk wou ik dit super graag doen. En zo gezegd, zo werd er afgesproken. Enkele dagen later stonden we allebei rond te neuzen in de rekken van de winkels. Het was super gezellig, we hebben kunnen bijpraten en hebben enkele dingen kunnen scoren. Hier zijn dan ook enkele van mijn vondsten (want later komt er meer hihi)! 



Laten we beginnen bij mijn favoriete trui die ik daar kocht. Oorspronkelijk is het wel een mannentrui, maar wie let daar nu op? Ik althans niet. Want als ik mijn kast opentrek, dringt het tot me door dat 90% van de truien, mannentruien zijn.. hehe oeps. Ik ben helemaal verliefd geworden op de print van deze trui en heb hem de afgelopen dagen dan ook vaak gedragen. En stiekem is mijn vriend ook jaloers op deze trui. Dus ik denk dat ik zeker geslaagd ben met dit schatje! Deze leuke trui scoorde ik voor maar 3 euro's. 

De volgende trui is zowat in dezelfde stijl als de eerste. Ze hebben ongeveer dezelfde print en.. het is alweer een mannentrui. Hij zit super comfortabel en is lekker warm. Het leek me dan ook de perfecte trui om in te chillen met de koude winterdagen op komst! Deze trui kocht ik ook voor 3 euro's.

De laatste trui die ik kocht was deze lange, oversized, blauwe trui. De mouwen zijn wel net iets te lang, maar ik kon hem echt niet meer laten liggen. Hij zit zo lekker en gecombineerd met een rokje, staat hij zo leuk! Deze kon ik ook scoren voor maar 3 euro's.

Naast kleding, vond ik ook nog eens deze mooie handtas. Omdat ik al langer opzoek was naar een iets grotere handtas, was deze dus ideaal! Het leukste van heel dit verhaal is, dat het gouden detail exact hetzelfde detail is van een handtasje die ik al had. En deze scoorde ik ook in de tweedehandswinkel, hoe leuk? Deze koste 4 of 5 euro's, als ik het me goed herinner... 

Als laatste zag ik deze laarsjes staan. Voor Lise waren ze jammer genoeg te klein en voor mij paste ze perfect. Ook maken ze een leuk tik-geluid als je ermee loopt waardoor het lijkt alsof ik gigantische hakken draag. Deze schoentjes zal ik dus heel vaak dragen. Ik scoorde hen voor 6 euro's. 


WAT IS JOUW FAVORIETE WINTERTRUI?

Oh, ook wil ik iedereen nog veel succes wensen op deze vrijdag de 13e! Ik heb het geluk alvast aan mijn kant staan, maar daarover vertel ik later meer! Succes iedereen!

25 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Oooh, wat een heerlijke kleren weet jij toch altijd te vinden :D Superleuk om je aankoopjes te zien, je schittert weer, haha! Ben benieuwd naar je geluk, hihi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Haha, ik realiseer me nu pas dat het vrijdag de 13e is! ;) Ach, heel bijzonder was het niet vandaag.. Maar wat een gave koopjes heb je gescoord! Die truien zijn zo leuk<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die eerste trui een mannentrui? Had je het niet gezegd, had ik het niet opgemerkt! Die ziet er allesinds heel leuk uit! Leuk ook dat je samen met Lise op "kledingjacht" ging, altijd gezelliger met twee dan alleen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh help, is het vrijdag de 13de?? Gelukkig wist ik dat daarstraks nog niet, want ik had een spreekbeurt, en anders zou ik nog meer stress hebben gehad, haha :) Die tweede trui had ik nog helemaal niet gezien! Hij is echt leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Waaaauw wat een súper toffe dingen heb je gescoord! Ik ben een tikkeltje jaloers. Die truien zijn zo vet!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die truien zijn echt tof! Ik vind die printjes echt heel leuk en die oversized trui ook! Heerlijk voor de winter haha :). Aaah wat lijkt mij het leuk om een mede-blogger te ontmoeten!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke, mooooie dingetjes heb je weer gescoord! Die truien zien er zooo ontzettend cozy uit, heerlijk. XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige truien heb je gekocht ! Ik ben helemaal verliefd !
    Helaas heb ik geen vriendinnen die net zoveel van tweedehandswinkeltjes houden als ik, dus ik ga vaak alleen of ik sleur mn vriend mee :')

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige truien heb je gekocht ! Ik ben helemaal verliefd !
    Helaas heb ik geen vriendinnen die net zoveel van tweedehandswinkeltjes houden als ik, dus ik ga vaak alleen of ik sleur mn vriend mee :')

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ZO LEUK LOBKE!!!!! Ik houuu van vintage winkelen, en deze trouwen zijn echt heel erg geweldig. Voor drie euries maar! Ik wil ook wel eens naar die tweedehandswinkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat vind jij toch altijd leuke dingen! Die truien zien er echt superfijn uit! :) Haha, ik wist helemaal niet dat het vrijdag de dertiende was, nou ja ik heb vroeger heel vaak m'n spreekbeurten expres op vrijdag de dertiende gehouden, gewoon omdat ik dat grappig vond. Ze gingen trouwens heel goed! ik ben benieuwd wat er bij jou zo goed ging...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Altijd leuk zo'n spontaan berichtje, lijkt me echt leuk om ander bloggers te ontmoeten! Ik wilde dat wij hier in de buurt ook zulke tweedehandswinkeltjes hadden, je hebt namelijk hele leuke dingen gekocht! Die truien, echt perfect voor de winter. Love it!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ah, het is vandaag zaterdag dus ik heb die vrijdag de 13e overleefd, hihi.( : Ik vind die eerste trui echt onwijs leuk! Mannenkleding is vaak véél leuker dan vrouen kleding, vind ik toch. Het is alleen die stap die je moet zetten om tussen de mannenkleding te kijken, haha. Wat gek dat je twee keer hetzelfde embleempje bent tegengekomen, haha. Dat tasje vind ik echt tof, het heeft iets, zoals alle tweedehandsdingetjes hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Aaah hoe leuk allemaal! Dat handtasje is echt zooo mooi! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  15. De truien hebben echt een leuk patroon met vrolijke kleuren. De handtas die je gekocht heb is echt mooi, zoals je zegt het komt door het gouden detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wauw, onwijs leuk om te zien. Vooral de mannentrui vind ik echt zoo mooi. Je bent goed geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe tof, echt gaaf dat je zulke prachtige kleding aan de haak hebt geslagen. Je hebt me gelijk weer laten realiseren dat ik eigenlijk al veel te lang niet meer in een vintage winkeltje ben geweest. Ben benieuwd naar je geluk van gisteren, blij dat het voor jou in ieder geval wel een goede dag was!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een heerlijke truien, helemaal mijn stijl ook! Ik ben ook gek op vintage :D

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooh wat een heerlijk kledingstijltje heb jij. Zo leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Die oversized donker blauwe trui vind ik het leukst! Tweedehands winkeltjes zijn zo leuk!! En ik vind vintage kleding ook zo leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wauw dat tasje! En die gele trui is ook echt heel tof. Jij bent echt queen koopjes jagen volgens mij, ik faal daar altijd zo hard in. Heb je geen tips&tricks (hint artikel hint haha).

    BeantwoordenVerwijderen