Mijn liefde voor deze lensjes

17 november 2015

Ik denk dat het wel duidelijk is dat ik enorm veel van fotografie houd. Wanneer ik de kans krijg om foto's te trekken of erover te praten, komt de kneus in mij weer naar boven. Hoezeer ik van mijn geliefde camera houd, ben ik ook een enorme fan van foto's trekken met mijn Ipod. Er gaat geen dag voorbij zonder ik mijn camera of mijn Ipod in mijn handen heb genomen om een mooi moment vast te leggen (en voor al diegene die me volgen op insta, weten zij perfect wat ik bedoel.. hihi). 

Ik stond dan ook te springen van enthousiasme toen ik mijn pakketje vorige week binnenkreeg van MobileFun. Het pakketje bevat 3 kit-lensjes die je kan gebruiken voor je smartphone of dergelijke. En nu hoor ik jullie alvast denken: hebben we dit een paar maanden geleden ook niet voorbij zien komen? Dat klopt! Ik sprak al eerder over de fisheye, macro en breedhoeklens. Maar deze keer ben ik nog enthousiaster over het hele pakket en het resultaat! 


Wat bevat het pakketje nu eigenlijk precies? Heel simpel! Het pakketje bevat 3 lensjes in totaal, waaronder: de fisheye lens, de macro lens en de breedhoeklens. Daarnaast zit er voor elke lens ook een lensdopje bij. Om de lens te bevestiggen op mijn smartphone, vind je ook een soort van clippertje in het doosje. En het grootste pluspunt waardoor ik meteen enthousiast was, zit er ook een zakje bij waar je alles in kan bewaren. En mij kennende.. raak ik zonder dit zakje de lensjes wel eens kwijt.. oeps haha.

En uh.. hoe werkt het nu precies? Dit is ook echt heel simpel (en gewoon geniaal!). Elk lensje kan je aandraaien op dit clippertje. Je zet het clippertje op je smartphone en zo hangt hij stevig vast. Voor mij was dit een ideale oplossing aangezien ik een hoesje om mijn Ipod draag. De lensjes van de HEMA bevestig je met een magneet (wat natuurlijk ook goed werkt), maar wanneer ik mijn hoesje weer rond mijn Ipod deed, was het gebruiken van dit magneetje een hele opdracht. Het clippertje kan ik dus gebruiken met en zonder hoesje.

DE FISHEYE LENS
Laten we dan maar beginnen met de lensjes. De eerste lens die ik probeerde, was de fisheye lens. Het effect van de fisheye lens vind ik echt geweldig en kan elke foto in een grappige sfeer brengen. Het clippertje zat stevig rondom mijn Ipod waardoor ik niet moest uitkijken voor elke gekke beweging die ik met mijn Ipod deed. Toppertje dus!

(Deze foto's doen me denken dat ik mijn Ipod hoesje nooit heb laten zien! Hoe gek en leuk is dit hoesje? Ook deze hoesjes op MobileFun zijn echt heel erg leuk!)

En dit is het resultaat. Ik denk dat iedereen ondertussen wel weet hoe het resultaat van een fisheye lens eruit ziet.. maar hoe leuk is dit? Natuurlijk zijn de zwarte randen perfect weg te werken als je je lens er een beetje goed opzet.. Maar het effect hiervan, vond ik juist heel erg leuk!

DE BREEDHOEKLENS
De volgende lens die ik probeerde was de breedhoeklens. Voor vakantiefoto's is deze lens ideaal. Ik stel me het nu al voor wanneer ik in de zomer terugkeer naar het strand om daar een mooie, brede foto te nemen van het uitzicht. Maar zolang de zomervakantie nog ver (héél ver) weg is, is deze lens ook ideaal voor het nemen van groepsfoto's. Want ja, de struggles are real wanneer ik met heel de groep vrienden op de foto wil. perfecte oplossing dus!

En dit is het resultaat van de breedhoeklens. Aan de linkerkant zie je het resultaat zonder lens. En aan de rechterkant zie je het resultaat met de breedhoeklens. Een heel verschil toch? 

DE MACRO LENS
En als laatste is dit de macro lens. Om de macro lens te bekomen, draai je de breedhoeklens er even snel af. Op m'n vorig artikel kreeg ik heel veel reacties dat deze lens bedoeld was om van heel dichtbij foto's te nemen (want ja, ik wist op dat moment niet wat de macro lens deed.. domme ik toch). Dus ik stond niet stil en probeerde dit uit op mijn lieve cacti's. 

Tadaaaaa! Hoe leuk is dit? Ik denk dat de macro lens toch mijn favorietje wordt. Dus aan al de insta-volgers: hou je maar vast aan gigantisch veel detailfoto's! 

Heel dit pakketje bracht een geweldige glimlach op mijn gezicht. Dus wat vind ik er nu eigenlijk van? Geweldig! Voor de momenten dat ik deze lensjes heb gebruikt, kon ik nog geen minpuntjes vinden. De enorme pluspunten voor mij zijn het clippertje die stevig rond mijn Ipod bevestigt en het zakje dat alles ordelijk bij elkaar houdt. Wat ook een enorme pluspunt is, is dat dit voor elke smartphone gebruikt kan worden. Van Iphone, tot Samsung, van Huawei tot Nexus 5X. In totaal kost dit setje €21,49 wat voor de kwaliteit zeker geen verkeerde prijs is.

Wat vinden jullie van deze lensjes?

13 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Geweldige dingetjes en mooi effect!! Ik heb een paar van die simpele van de Hema, ook prima maar deze leuke me echt heel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, die macro lens is zo cool! Hij komt mee op het kerstlijstje. Een prisma lens staat er ook al op :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zijn echt superschattig! Ik heb ze ook een tijdje gezien bij de Hema, waar ze me ook al aanstaarden (koop me! koop me!). Ja, ik heb ze meegenomen, maar kano gedaan aan een vriendin. Ik vind ze leuk! Toch gebruik ik stiekem toch liever mijn 'gewone' camera. Zo'n macrolens voor mijn Canon staat ook nog op m'n verlang lijstje, alleen heet het geloof ik niet helemaal zo. Maar ze zijn schattig, en geven een heel speels en vrolijk effect aan mobiel/iPod foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zijn echt super leuk! :) Ik ben echt dol op de fish eye lens!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb alleen een macrolens en die vind ik al geweldig. Ik wil ook graag nog een fish-eye lens. Zo'n setje is heel budget ja...Mijn macrolens alleen was al twintig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Onwijs leuke lensjes! De foto's die je met de lenzen hebt gemaakt vind ik allemaal prachtig! De macro lens vind ik persoonlijk het leukste! Het setje vind ik qua prijs ook meevallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt super leuk! Ook echt handig dat je er gelijk wat voorbeeld foto's mee hebt gemaakt. Ik ben erg benieuwd wat je er nog meer mee gaat maken, misschien een post over ' speciale lenzen foto's' ? haha.
    en 21 euro voor het hele setje valt echt heel erg mee! top!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waahh die macro lens is zo gaaf! Alsof de foto's met een DSLR zijn gemaakt haha! Ik hou echt van dit soort speeltjes ;)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Amazing lens, thanks for sharing!

    www.eatlovemerry.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk pakketje! Vooral die macro lens lijkt me echt geweldig, een leuk effect en ook nog eens handig voor je telefoon!

    BeantwoordenVerwijderen