Het boek 'Lobsters'

27 november 2015

Ongeveer 2 maanden geleden, kreeg ik van een hele lieve vriendin dit boek voorgeschoteld. We moesten er samen erg om lachen en als bedankje voor onze vriendschap, kocht ze dit boek en gaf ze het aan mij (Om jullie even up-to-date te houden: op kamp kreeg ik de bijnaam 'lobster', waardoor de titel van dit boek herinneringen bracht aan ons geweldig kamp). Ik was enorm enthousiast om aan dit boek te beginnen en het heeft me een paar heerlijke lach-avonden gegeven.

DE ACHTERFLAP-TEKST

Hannah en Sam kennen elkaar niet, maar hebben allebei dezelfde missie: niet als maagd naar de universiteit gaan. Niet dat ze nou per se op zoek zijn naar hun lobsters, nee, seks is gewoon iets wat ze een keer gedaan moeten hebben, zodat ze verder kunnen met hun leven. Ze hebben hiervoor nog precies één zomer. Maar in plaats van een onvergetelijke vakantie vol jaloersmakende romantiek en stomende seksmarathons, gaat het er tijdens de zomer van zowel Hannah als Sam nogal awkward aan toe. De nutteloze, maar goedbedoelde raad van hun vrienden en gênante dates helpen ook niet echt tegen hun diepgewortelde angst om voor altijd seksloos door het leven te gaan. Gelukkig helpt het lot een handje om hen bij elkaar te brengen. Nu moeten ze alleen nog in zichzelf én in happy endings leren vertrouwen.

Het verhaal van het boek is dus heel simpel: Sam en Hannah leren elkaar kennen en worden verliefd. Hoe verder ik in het boek kwam, hoe meer het leek of het lot niet voor, maar tegen hun was. Ze bleven elkaar tegen komen op de meest gênante momenten ooit. Maar of dit ware liefde wordt..? Oh ook nog even: de term 'lobster', gebruiken ze in dit verhaal voor hun ware liefde. Hoe lief is dit?

Favoriete quote van heel het boek!

Mijn mening? Ik vond het geweldig! Er zijn momenten dat ik op de bus zat te lezen en zo hard in mijn slappe lach bleef hangen, dat er niemand naast me wou komen zitten. Het verhaallijn is goed, de gênante momenten zijn soms tot heel vaak herkenbaar en de schrijfstijl is zo boeiend dat ik helemaal werd opgezogen in het boek. Ik was helemaal mee met de gevoelens van Sam en Hannah dat ik moest weten hoe het eindigden. En zelf het einde heeft me niet teleurgesteld. 

Ik moet wel eerlijk toegeven dat het verhaal misschien een heel klein beetje langdradig was (of misschien was ik gewoon te ongeduldig.. kan best hoor), en dat sommige gebeurtenissen wel heel erg toeval werden. De meeste situaties herkende ik als geen ander, maar hoe het daarna verder afliep of welk ander toevallige situatie die ze dan tegenkwamen, waren soms best wel... overdreven/voorspelbaar..ongeloofwaardig? Maar dit had ik enkel bij sommige stukken van het boek.

Er zit dus enorm veel humor in dit boek en is vrij herkenbaar geschreven (oke, als het nu niet duidelijk is dat de situaties niet herkenbaar zijn..). Het was een boek om lekker te ontspannen na een drukke dag en ik was geen enkel moment verveeld! Een dikke aanrader dus!

13 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Hahaha wat lijkt me dat een leuk boek zeg! Lobster is echt een leuk woord trouwens hihi.
    Xo Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt echt leuk! Als het een boek is waarbij je hardop in een deuk ligt, moet ik 'm zeker proberen. Ik ben namelijk kampioen hardop-grinneken-wanneer-ik-een-boke-lees-waardoor-mensen-me-raar-aankijken-of-zich-afvragen-waarom-ik-opeens-zo-vrolijk-ben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt me heel erg benieuwd gemaakt naar dit boek, je schrijf er ook zo leuk over :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha, geweldig boek lijkt me dat, en lobster! Wat een naam. (; X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, Lobke, ik dacht even dat jij een boek had geschreven :) Zo toevallig dat er een boek met die naam bestaat! Ik ben wel benieuwd naar het verhaal! Ik hou echt met boeken met te veel toevallige dingen :) Toeval is leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit lijkt me een geweldig boek om je hoofd even leeg te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh, Lobke haha, zo tof dat je dan zo'n boek hebt dat je tof vindt én dat een titel heeft die een afleiding is van je naam, hoe tof?! Eerlijk gezegd heb ik nog nooit moeten lachen om een boek ofzoiets, dus misschien moet ik deze maar eens een keertje lezen om het mee te maken. Ik ga dit onthouden voor de kerstvakantie wanneer ik zeeën van tijd zal hebben, heh.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bam! Ik heb hem gelijk gereserveerd bij de Bieb! Ja nu wil ik dat boek lezen ook! Haha! Ik zie mezelf ook al helemaal stuk gaan op de banken van de bus om half 8 's ochtends wanneer iedereen maar sloom voor zich uit kijkt. Ja dat is al akward op zich. Het verbaast me trouwens niets dat "Lobsters" liefde betekend, want dat past ook echt helemaal bij jou! Ook zo lief! En wacht even stop allemaal met waar je mee bezig bent want dit moet ik echt even zeggen! Want Lobster is zo'n leuk woord!!!! Zo ga ik later mijn hond/goudvis/kind/desnoods plant noemen! Haha! xx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Klinkt echt als een geweldig boek! En die quote die je hebt aangeduid in het boek is ook echt prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit boek staat héél hoog op mijn lijstje, hij is bijna aan de beurt haha. Leuke review!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh wat leuk, dat woord, en dat je ook zo genoemd werd, hahha, wat moet dat grappig geweest zijn voor de andere in de bus, ik had jou zo wel bezig willen zien

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik ben nu echt heel benieuwd geworden naar het boek! De achterkant vind ik al leuk, dus ik moet zeker opzoek gaan naar dit boek!

    BeantwoordenVerwijderen