Mijn liefdesverklaring voor Episode

15 september 2015

Ik herinner me het als de dag van gister. Het was een een hete, zondagnamiddag. Ik en m'n beste vriend liepen door de onbekende straatjes van Antwerpen. Het plan van die dag was een gezellige, oude platenwinkel te vinden. We wisten niet zo goed waar we moesten zoeken en kwamen dus al snel in zijstraten die we nog nooit hadden gezien. Even dacht ik dat we verloren waren gelopen (ondanks dat hij het heel hard ontkende en beweerde zijn weg te kennen.. ehh..). En wanneer we eindelijk een punt tegenkwamen dat we herkende, zag ik in de verte een winkeltje waar ik binnen wou. Zonder idee liepen we binnen de winkel en werden we opslag verliefd. 

We konden nog steeds niet geloven dat we op deze gave, tweedehandswinkel zijn op gebotst. Hij leek wel net uit de lucht gevallen. Nog nooit hadden wij van deze winkel gehoord. Doordat het lekker warm was, was onze verliefdheid nog net intenser. JONGENS, IK BEN VERLIEFD. Episode is één van de gaafste, mooiste, beste tweedehandswinkels die ik ooit heb gezien. Ennnnnn, ik heb dit op beeld voor jullie vastgelegd. Why? Omdat ik weet jongens, dat jullie helemaal gaan smelten en een gigantische crush gaan opbouwen. Of naja, verliefd worden hehe.

Toen we hier heerlijk binnen wandelde en elk kledingstuk aanraakt omdat het echt zo mooi was, zag ik al snel in mijn ooghoek dat de verkoopster ons in de gaten hield. Niet omdat we iets verkeerds deden hoor, gewoon omdat ze onze liefde voor de kledingstukken heel erg goed begreep. We raakte aan de praat en ze vertelde me dat alle kledingstukken tweedehands waren. En nee, het is niet zomaar een kringwinkel. De kleren die ze kregen, zoeken ze echt uit op kwaliteit. En wat met de items die een beetje beschadigd zijn? Die pimpen ze op, zodat ze mee aan de kledingrekken kunnen pronken. Kleding die echt beschadigd zijn, worden hier geëlimineerd (nieuwe moeilijke woorden geleerd, yay). Gewoon weg ermee dus. Daardoor is de prijs van deze winkel iets duurder dan de gewone kringwinkel, bij mij om de hoek. Maar als we even een momentje nemen en kijken hoe prachtig deze items zijn, vind ik het heus niet erg om wat meer te betalen hoor.

M'n beste vriend kon het dan ook niet laten om iets mee te nemen van deze winkel. Hij vond een baseball-achtige-vest (i'm so sorry als ik het nu verkeerd zeg), waar hij ontzettend lang naar opzoek was. Hij werd meteen verliefd en het gewoon terug weghangen en laten liggen.. dat was geen optie meer. Ook heb ik hem moeten tegenhouden of hij had al zijn geld opgekocht aan deze leuke items (ehh, soort van. Laten we zeggen dat hij vroeg om hem tegen te houden nadat ik zei 'Waarom doet je het niet gewoon'.. goed Lobke, maak je vrienden maar lekker blut haha). 

Ohja, weet je wat? Als je bij 'Episode' iets koopt, krijg je niet gewoon een plastieken zak mee. Hier gebruiken ze oude canvaszakken die ze binnenstebuiten draaien en zo hun logo erop zetten. Ik was spontaan verliefd op de zak en kon het dan ook niet laten om er héél verliefd naar te kijken. De verkoopster lachte en bood me ook een zak aan. HOE LIEF?? We babbelde nog even verder over de gigantische hoop die naast haar lag achter de kassa, die ze na haar werk (en als ze haar loon heeft) mee naar huis kon nemen. 

Okéé, wie is er gesmolten bij deze geweldige winkel?? Ik zal jullie dan niet langer meer in spanning houden waar deze winkel te vinden is.. HIER KOMT 'IE:


 NEDERLAND                                   
- NIEUWE SPIEGELSTRAAT 61, 1017 DD AMSTERDAM
- BERENSTRAAT 1, 1016 GG AMSTERDAM
- WATERLOOPPLEIN 1, 1011 NV AMSTERDAM 
- SPUISTRAAT 96, 1012 TZ AMSTERDAM

- OUDEGRACHT 206, 3511 NR UTECHT

- JANSSTRAAT 52-54, 2011 RZ HAARLEM

 BELGIË                                       
- RUE DE LA VIOLETTE 28, 1000 BRUSSEL

- REYNDERSTRAAT 26-28, 2000 ANTWERPEN

 FRANKRIJK                                    
- RUE TIQUETONNE 12-16, 75002 PARIJS


 DENEMARKEN                                  
- LARSBJORNSSTRAEDE 8, 1454 KOPENHAGEN



HANDS UP IF YOU FELL IN LOVE!
L.I.E.F.S

16 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Heel veel liefde voor Episode. Ik wil er ook snel weer een keer heen! Mooie foto's heb je gemaakt. En ik zie allemaal kledingstukken die ik wil hebben, hihi. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke winkel he! In Amsterdam liggen er ook twee en hier in Utrecht ook eentje; ik ga ook altijd even langs als ik in de buurt ben. Echt een winkel voor jou ook haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oeeeh ik ben ook gek op deze winkel! Ik ben er geweest in Amsterdam. Was er niet weg te slaan, haha. Toffe dingen hebben ze er!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je naar Utrecht komt gaan we er heen!! :-) Ik kom er best wel vaak, maar heb er eigenlijk nog nooit iets gekocht! Soms vind ik het ook gewoon te duur, ik ga geen 40 euro voor een vintage spijkerjas uitgeven, als ik er bij een andere vintage winkel maar 20 voor kwijt ben. Maar ze hebben er ook dingen die dan wel weer gaan qua prijs!
    We gaan snel afspreken, hè? X

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Natuurlijk gaan we snel afspreken! Dat staat al vast hihi! Xx

      Verwijderen
  5. Omijngod ik heb over deze winkel geschreven in mijn eindwerk hahaha :) (Of eigenlijk de organisatie erachter: Curitas) Ik dacht dat hij pas volgend jaar ging openen in Antwerpen?? Zo vreemd! het lijkt me echt een leuke winkel om eens langs te gaan :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. *steekt handen in de lucht* (; Door de foto's te zien begrijp ik je liefde voor deze winkel! Wat leuk dat ze de items die wat beschadigd zijn oppimpen om ze alsnog te kunnen verkopen! Oh, en die zak... Hoe kan je daar nu aan weerstaan?! Deze winkel móet ik gewoon eens bezoeken als ik in Antwerpen ben! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ZE HEBBEN HEM OOK IN BELGIE?!!! Oke, als ik eens mijn typische 'Meir-shop-momentje' houd dan ga ik er ook eens langs. Want ik dacht echt dat 'ie enkel in Amsterdam was, oeps. En mocht die verkoopster gewoon die stapel meenemen naar huis, gewoon gratis?! Die canvaszakjes zijn erg mooi, ik houd ervan als winkels zo milieubewust zijn. (:

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik hoop dat het niet te erg wordt nu, maar heb je mijn mailtje gekregen over de meeting? (eerste Instagram nu ga ik je blog nog eens onderspammen, SORRY!)

      Verwijderen
  8. Wat leuk om zo'n enthousiaste post te lezen, ik vind het ook zo'n gave winkel! Ik wil er echt een keer heen haha<3 De kledingstukken zien er al zo leuk uit!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit lijkt mij zo een leuk winkeltje! Als ik nog eens naar Antwerpen ga dan zal ik zeker eens bij dit winkeltje stoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt me zo'n geweldige winkel! Ik had er al vaker van gehoord, maar tsja, amsterdam is zo ver weg.. ;( Heel leuk geschreven Lobke!! X

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik moet eerlijk zeggen dat ik de Episode toch wel echt te duur vind, maar ik ben er al jaren niet meer geweest. Misschien moet ik het binnenkort weer een kans geven!
    romymorgan.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik kom bijna nooit bij Episode, maar ik vind het ook geweldig haha. Het hele concept alleen al.

    BeantwoordenVerwijderen