Ik herleefde mijn grote passie

8 september 2015

Wat is er meer frustrerend dan geen tijd hebben voor 1 van je grootste passies uit te oefenen? Want als we heel eerlijk zijn, hoe graag we het ook doen, we moeten er echt wel de tijd voor vinden. En als ik nog is heel eerlijk ben: ik heb mijn teken-passie, belachelijk hard verwaarloosd. Als jullie mijn hoofd nu konden zien jongens, hij wordt enorm rood van de schaamte. En daar was dan nu echt de zomer perfect voor. De tijd die ik over had, spendeerde ik aan enkele kunstwerkjes. 'Omdat je daar in de vakantie opeens tijd voor hebt' in dit artikel liet lieve Myrthe haar tekeningen zien waar zij in de vakantie aan werkte (Check maar even want haar tekentalent is gewoon PRACHTIG, en het is ook gewoon een lieve meid jongens). Het leek me dan ook leuk om mijn werkjes te laten zien van deze zomer waar ik veel tijd en liefde in stak. Dus lieve Myrthe, deze is voor jou (oke wauw, nu lijkt het net of ik een liedje voor je ga zingen, hehe). 

De eerste die je ziet, is mijn eerste tekening met aquarelverf. Ik ben echt blij met het resultaat en wil er nog een heleboel maken. In het begin was het wel even wennen, maar alsnog geslaagd, toch? De tweede tekening is gemaakt op een doek-achtig iets. Het materiaal dat ik hiervoor gebruikte was acrylverf, die ik kocht bij de Action. Wacht, even verduidelijking: ik zat aan zee en een plaatselijke verfwinkel was helaas niet aanwezig. Maar al bij al, ben ik ontzettend blij met het resultaat en hebben de verf-busjes me ontzettend verrast (eh, als jullie hier misschien een artikeltje willen lezen, let me know).

Dit zijn enkele tekeningen die ik de laatste tijd heel fijn vind om te tekenen. Gewoon, gezellig portretten tekenen. Het is een totaal andere stijl als de vorige tekeningen, maar ook deze stijl vind ik leuk om te tekenen. Laten we zeggen dat ik niet echt een bepaalde stijl heb? hehe. Ook vind ik het echt zo onwijs leuk om er tekstjes bij te zetten. Het geeft net wat een tikkeltje meer.

En dit is het projectje waar ik momenteel mee bezig ben. Met een liedje op de achtergrond, begon ik spontaan dit eind-resultaat te tekenen. Zelf heb ik het nog niet ingekleurd omdat ik een soort idee in m'n hoofd heb, om hier verschillende versies van te maken. Daarom wil ik dit toch even als mijn basistekening houden, eh.. mijn vertrekpunt zeg maar. En zoals je ziet, heb ik niet echt heel veel laten zien (niet dat ik tekeningen achterhoud ofzo, trust me). Maar omdat ik weinig had aan mijn vakantie door de operatie en mijn scouts kamp, had ik weinig tijd om tekeningen te maken. Maar het voelt zo fijn om dit aan jullie te laten zien, dat ik hier echt weer tijd voor ga maken. Zo kan ik in de toekomst wat vakers iets aan jullie laten zien.

L.I.E.F.S

14 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Wauw, zo leuk en mooi, Lobke! En jij-niet-je-eigen-stijl-hebben? Maar hoe heb je al deze gave portretjes dan getekent? Ze zijn echt onwijs leuk!!! De tekeningen van Myrthe zijn inderdaad ook zoooo gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. oh wat gaaf man! ik wil ook zo kunnen tekenen.. <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Je tekeningen hebben echt een hoog schattigheidsgehalte :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waaauuww, wat super mooi gemaakt!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ZO. MOOI. Echt, wat een talent, ik houd van de portretten die je nu getekend hebt! Die laatste ziet er ook al zo veelbelovend prachtig uit<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind ze echt mooi en je ziet wel een stijltje hierin terugkomen, ik weet niet of dat je échte stijl is of is dit gewoon een stijl voor deze kunstwerkjes? Ze zijn zo mooi en ik lees graag eens een artikeltje over de verf die gebruikt en vooral hoe. Want hoe duur ik mijn verf ook koop, het ziet er vaak niet uit. En wat een talent heeft Myrthe zeg, kan ik ook over jou zeggen btw. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat super leuk gedaan Lobke! Je kan het heel goed, echt zo'n bepaald stijtlje.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hahahahahaha! Dat is zo, zo lief! Ik dacht echt even dat je een liedje voor me ging zingen haha, maar deze mooie tekeningen zijn ook al onwijs leuk om te zien! Ik hou echt van jouw tekenstijl!!! Dat kan ik niet hoor! Hahaha. Zullen we een keer een tekenswap doen? Dat ik voor jou een tekening maak en jij voor mij? Zomaar een ideetje! Hihi ^_^ PS: Ik vind dit echt zo lief van je!!! Ik ben echt vereerd! Jij bent ook een geweldige meid! :) xxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OMG, die zijn echt zo mooi! Leer het me even

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je hebt echt talent Lobke! Je tekeningen zijn leuk om te zien! Volgens mij begint iedereen je tekeningen stilaan te herkennen door de bolletjes die je altijd op haar wangen tekent, dat is een erg leuk detail! Ben benieuwd naar je toekomstige kunstwerkjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een creatievelingen zijn er toch in de blogwereld, deze tekeningen zijn zó leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat teken je toch mooi, ik vind je tekenstijl echt prachtig. Je hebt echt talent!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Superleuke tekeningen, maar dan echt serieus!

    BeantwoordenVerwijderen