Dit was mijn zomer in polaroids

1 september 2015

BAM: vandaag is dan officieel het einde van mijn vakantie. De struggle van de schoolfoto's is vandaag enorm, jongens (want ik weet NOOIT wat ik moet aandoen!!). Gelukkig is het nog een lekkere chill-dag, waarbij we praktische informatie krijgen en daarna weer lekker naar huis mogen. Dus het echte back-to-school-gevoel, zal ik nog lang niet voelen. Maar dat is oké hoor. Laten we daarmee nog een weekje mee wachten? Of twee, drie..

Voor al diegene die me al een tijdje volgen, weten ze dat ik verliefd ben op mijn lieve polaroid  die ik van mijn lieve vrienden kreeg. De angst die ik toen had om mijn eerste rolletje (ehh, rechthoekje eigenlijk hehe) op te doen, is volledig voorbij. En weet je wat? Ik heb zelfs spijt dat ik niet meer foto's nam deze zomer. En hoe vet zou het dan zijn, dat ik aan de hand van mijn polaroid foto's laat zien hoe mijn zomer was? Dat is exact wat ik vandaag ga doen!

POLAROID EEN
Toen we klaar waren met de examens (en met we, bedoel ik en mijn broertje), was het enkel wachten tot we weer eens naar school moesten om een soort afscheidsfeestje te bouwen met je klas. In de tussentijd hadden wij helemaal niets te doen en besloten we een ijsje te gaan halen bij de nieuwe pop-up ijssalon om de hoek (oh, en natuurlijk namen we zijn vriendin mee. Die vergeten we niet hoor). Het was zo gezellig dat ik het absoluut wou vastleggen!!

POLAROID TWEE
Als het zomer is, wordt het gelijk een dikke feest-maand bij ons. Er zijn zoveel familie-lidjes die dan jarig zijn. En dan hebben we ook de tijd om het eens lekker uitgebreid te vieren. Dit feestje was ter eren van mijn neefje. Het was bloedheet die dag, dat we ter plekken allemaal konden smelten. Het leuke was, dat ze enkele weken daarvoor een projectje hadden om een zwembad te bouwen. HAPINNESS jongens.. een en al happiness! Ik sprong in mijn bikini en ging een eindje zwemmen met m'n lieve nicht en de jarige job. 

POLAROID DRIE
Deze was diezelfde dag nog genomen. Het was echt bloedheet die dag, maar het koelde ook enorm snel af. En omdat ze nog lekkere spekjes hadden liggen en mijn neef net heel handig is om een vuurtje te bouwen (even adempauze tussen deze lange zin), besloten we om met z'n viertjes (jarige job, nichtje, broer en ik) een vuurtje te maken en die spekjes te laten smelten. Wauw, wat een lange zin. 

POLAROID EEN
Deze foto vind ik zo leuk. Hij is getrokken op het verjaardagsfeestje van m'n beste vriendinnetje. Het feestje was in haar tuin te doen en het was gesjellig. Maar echt héél gezellig. We hebben ge-bbquut (het is toch zo'n moeilijk woord om voluit te schrijven, i'm so sorry), en we hebben veel gelachen en gebabbeld. Ik wou deze avond dan ook vastleggen en maakte er nog eentje die zij mocht houden (en ze nu in haar portemonnee bewaart!! HOE LIEF). 

POLAROID TWEE
Met ons vriendengroepje, besloten we gezellig te gaan zwemmen. Het was (zoals gewoonlijk) heel gezellig en leeeuk. Om het dagje echt goed af te sluiten, besloten we nog een ijsje te gaan halen bij de pop-up ijssalon. Zie die happy faces, allemaal door het lekkere ijs (en de vriendschap hé). 

POLAROID DRIE
Toen m'n kleine broer jarig was, gingen we op tocht naar Mechelen. Daar hebben we enkele winkels bezocht, hebben we veel gedronken en gegeten en was het (ja ook hier) héél gezelluug. Ik besloot om een foto van deze overheerlijke vanille milkshake te maken, met als achtergrond een beeld waar ik nooit van had gehoord. Maar kijk hoe leuk! 

POLAROID EEN
En deze foto was eigenlijk een ongelukje. But no worries, still love you. Ik was nog helemaal nieuw met de polaroid en wist niet goed of ik er nog eentje kon nemen. Er ontstond een discussie met de hele tafel, waardoor m'n broer mij uitdaagde om een foto te maken. En een uitdaging van mijn broer neem ik graag aan.. maar achteraf gezien toch liever niet. Nu staat dit onbekend beeld te pronken tussen mijn lijstje. hehe.

POLAROID TWEE
Toen m'n beste vriendinnetje dan echt jarig was geweest, zijn we een paar dagen daarna op tocht gegaan naar Mechelen. Ik had enkele leuke winkeltjes gezien die zij ook écht moest zien. Uiteindelijk vielen de winkeltjes een beetje tegen, maar was het nog steeds heul gezellig. We gingen lekkere frozen yoghurt eten en keerde dan weer naar huis. 

POLAROID DRIE 
Deze lieve foto was getrokken op kamp. Onze groep is verdeeld in 3 groepen, zo per leeftijd. Met de eerste jaars had ik nog niet zo'n goeie band, tot ik ze beter leerde kennen op kamp (ja, beetje laat, i kneuw hehe). In het begin van dit kamp was Nele diegene die al snel een van de beste vriendinnetjes werd. We maakte twee polaroids samen (eentje voor haar en eentje voor mij), en we hadden een geweldig kamp. Het is echt een geweldig kind. 

POLAROID EEN
Deze foto's zijn eigenlijk allemaal op kamp getrokken. De eerste is samen getrokken met twee leeftijdgenootjes. We hebben een hele hechte vriendschap opgebouwd, die we natuurlijk moesten vastleggen! We besloten om de foto te nemen met het mooie meer op de achtergrond. Leuk toch!

POLAROID DRIE 
Dit is een foto met alle derdejaars (de leeftijdgenootjes dus hehe). De dag daarvoor hadden we net onze totem achter de rug. Het verkeersbord maakte deel uit van een opdracht en mocht mooi mee op de foto stralen. 

POLAROID DRIE
Dit ben ik met m'n beste vriendinnetje. We waren toen die dag heel blij, het was ongeveer goed weer (de dagen daarvoor heeft het gewaaid en geregend, niet normaal meer!), en we hadden verwendag. We besloten om een foto te nemen en te laten zien hoeveel we van elkaar houden, hihi.

POLAROID EEN
Ik denk echt wel dat deze foto mijn favorietje is. De dag daarvoor kregen we in de ochtend een paar textielstiften, en mochten daarmee onze totem mooi op onze hemden schrijven. Ik was lekker proud op mijn totem en wou deze ook vastleggen op een foto. Oh, ik heb jullie trouwens nog niet verteld wat mijn totem is geworden?? *ahum* *ahum* Hier komt ie: VERDRAAGZAME KOALA (Feit: ik heb gehuild als een kindje toen ik deze hoorde, woehoew!).

POLAROID TWEE
Deze polaroid was getrokken met mijn leiding. Nu ja, niet alle leiding. We ontbreken er nog eentje. Die was even met een lid weg naar het ziekenhuis om haar knie te laten controleren. Gelukkig was alles in orde. Jammer genoeg moest ik hier naar huis en kon ik haar niet meer zien. Maar dat haal ik nog wel in met haar! 

POLAROID DRIE
Oke, even een momentje om te laten bezinken hoe MOOI onze kampplek was. We verbleven op een wei (die enorm scheef lag en je blauwplekken op je zij had door de naar-boven-kruipen-tijdens-je-slaap-momenten), hadden een prachtig en groot meer waar we elke dag in konden zwemmen, en de bomen waren zo magisch. Ja, het was geweldig!

P.S. Dat blauwe gedeelte op mijn polaroid dat ik heb weggedaan, is niet iets dat jullie niet mogen weten hoor. Het is gewoon een scouts-traditie die nog een klein beetje geheim moet blijven voor de jongere jaren (niet dat ik weet of ze mijn blog lezen, maar snap je?). Het is zo'n scouts-dingetje.

POLAROID EEN
Toen het moederdag was en het de dag was voor we vertrokken naar zee, besloten we om het te vieren en gezellig te gaan eten in een pita-bar. Het was heel erg lekker en heel gezellig. 

POLAROID TWEE
Dit was de aller eerste polaroid aan zee. Er was een prachtige zonsondergang die mijn lieve papa aan het fotograferen was. Ik vond het wel leuk om daar een foto van te nemen, toen ik ontdekte dat mijn polaroids op waren. Het heeft dus een kwartier geduurd, voor ik eindelijk deze foto had hehe. Dus je raad het al: alles was nep. Hij keek maar door zijn lens, want zijn foto's waren al een lange tijd genomen, oeps.

POLAROID DRIE
Het aller eerste ijsje dat ik daar heb gegeten, mocht ook op de foto! Yoghurt met frambozen, top combo. Ehh, al zeg ik het zelf haha! Dit ijsje haalde we bij de Linny's, op het einde van de dijk. Tegen dat we waren terug gewandeld aan ons appartementje, was ons ijsje al helemaal op. 

POLAROID EEN
Toen het mooi weer was, besloten we op het strand te gaan wandelen. Na een uurtje doorstappen (en veel schelpen verzamelen), kwamen we aan in Oostduinkerke. We waren zo moe en praktisch helemaal gesmolten door de warmte toen we daar aankwamen. Een ijsje was dus echt wel een must. En natuurlijk hebben we dit ook op beeld vast gelegd. 

POLAROID TWEE
Nu ik de keuze heb gemaakt om leerkracht geschiedenis te worden, hebben we vele musea bezocht over de geschiedenis (wauw Lobke). Hehe, oke grapje. Toen we in Ieper aankwamen, wauw ik absoluut met het 'Flanders fields' museum op de foto. Het was echt een PRACHTIG museum, die zo aangrijpende verhalen bevat. Het ging niet meer zo zeer over de feiten die gebeurde in de oorlog, maar over de mensen en wat zij voelden en moesten doorstaan. Ik heb bijna een traantje weggepinkt. 

POLAROID DRIE
Het leukste aan zee, vind ik toch de braderie. Het drie-dagen-feest. Als straat-entertainment, waren er dit jaar enkele zangers bij. De ene al wat beter dan de andere, ach je kent het wel. Maar van deze meneer was ik echt verschoten. Wat kon hij prachtig zingen. Zijn stem was ideaal voor country-liedjes, en dat wist hij zelf ook goed genoeg. Met zijn country-liederen, doorkruiste hij de winkelstraat en de dijk en zong hij heel de dag, prachtig door. En moet je zien hoe cool zijn wagen is? Haha!


POLAROID EEN
Toen de braderie bezig was, zijn wij die avond lekker gaan eten in een Italiaans restaurantje. We wisten dat dit goed ging zijn, aangezien we hier vorig jaar ook zijn gaan eten. Dit was mijn lekkere pizza. Pizza Altono, met andere woorden: goed veel tonijn erop! Voor de mensen die het nog nooit geprobeerd hebben, try it. Ik twijfelde ook, maar het is overheerlijk!

POLAROID TWEE
En dit was het dessert. Ik koos voor een heerlijke moelleux, omdat iedereen daar toch wel heel leuk over doet. Dit was dus mijn eerste moelleux ooit! En weetje wat? Hij viel tegen. Hij was niet zo lekker als ik gehoopt had. Ik hou van chocolade, maar dit is niet mijn ding.

POLAROID EEN, TWEE EN DRIE 
Om de braderie af te sluiten, schoten ze enkele vuurwerkjes de lucht in. Prachtig om te zien hoe iedereen rondom je heen stopt met wat hij/zij bezig is, en zo de tijd neemt om naar de lucht te staren. Het werd zelfs nog leuker toen een klein kind naast me zo excited was om dit te zien, en hij heel de tijd 'oooeh' en 'aaah' aan het roepen was. Ik heb nog nooit zoveel geluk in een kind zijn ogen gezien. De eerste en de tweede polaroids zijn gelukt, maar de derde.. laten we het daar niet over hebben. Oh en het spijt me voor die vingervlekken! 

POLAROID EEN
Toen ik op bezoek ging bij deze lieve, gekke meid, besloten we een spelletje te spelen. Het was een tijdje geleden dat we elkaar nog gesproken hadden in real-life, maar het viel zo reuze mee! Het was zo leuk en gezellug, dat we al plannen hebben gemaakt voor samen kringloopwinkels af te gaan. Leuk toch? Oh, ik ben verloren trouwens..

POLAROID TWEE
Ik wou absoluut met haar op de foto en dit leuke moment vastleggen. En hij is zo leuk geworden. Love it! 

POLAROID EEN
Doordat ik regelmatig in het theaterhuis kom met mijn lieve papa, leer je beetje bij beetje ook de acteurs kennen. De ene zetten zich meteen open voor je dan de andere, maar hé dat heeft toch tijd nodig? Ondertussen kent iedereen mij daar goed en heb ik toch enkele nieuwe vrienden gemaakt. Met onderanderen Daisy. Daisy Thys. Toen we dan ook hoorde dat ze ging spelen in Blankenbergen, in het witte paard, moesten we gewoon gaan kijken. En amai, wat een straffe madam! Ik vond het zo leuk dat ik dit moment ook wou vastleggen, en met haar op de foto wou. 

POLAROID TWEE
Dit was onze laatste dag aan zee. We besloten om de pier op te wandelen en vele foto's te nemen. Zo werd het soms een race tegen mijn papa wie als eerste een fotogeniek plaatsje heeft gevonden. Ook wou ik deze vuurtoren en deze boot op een polaroid neerzetten, maar dat ging ook niet echt volgens plan. Alsnog vind ik deze heeel leuk!

POLAROID DRIE
Jongens, ik ben verliefd. Verliefd op een tweedehandswinkel. En weet je wat? Meer zeg ik hier niet over. Want van deze winkel komt nog een heel ander artikel online! Een hotspot-artikel. Dus krik krak, mondje toe. Maar ik kan wel zeggen, dat jullie ook allemaal verliefd zullen worden! 

LIEFS

19 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Aah Lobke, zo leuk om te zien. Ik wil ook een polaroid, hihi. Het ziet er echt tof uit zo boven je bed! Enne we zijn dekbedtwins, dat dekbed met die letters heb ik ook. Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. #DEKBEDTWINS-FOR-LIFE!! (of nu ja, tot we ze wisselen hehe). Dit vrolijkte heel mijn dag op!

      Verwijderen
  2. Je bent zo lief haha :) En die laatste foto, is dat die ene tweedehandswinkel?? Dan baal ik nog harder dat ik er niet ben geweest... Hij doet me zo denken aan Beyond Retro in Londen (daar wil ik heel graag naartoe!). Het is echt een leuk idee om je zomer bij te houden op deze manier!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik kan je gerust zeggen dat deze winkel zich in Antwerpen bevindt! Dus dan heb je lekker veel tijd om daar naartoe te gaan!! En oh, die winkel heb ik nog nooit gehoord. Opschrijven dus hihi!

      Verwijderen
    2. Oooh, leuk leuk :) Kom maar op met die post met het adres!!

      Verwijderen
  3. Wauw, zo gaaf, (bijna) een hele wand vol met polaroids! Echt tumblr, hahah! Ze zijn ook zó leuk! Bijvoorbeeld die 2ehandswinkel, de pizza en de vuurkorf :) Ook leuk zeg, al die foto's van je kamp. En je totem, hahah lek zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh man, je maakt me jaloers op al die polaroids! Ik wil er ook ééé'n. Super leuk om zo terug te kijken op je vakantie. X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, superleuk! Ik wil ook echt graag een polaroid. Maar ik vind het alleen zo duur. Maar echt keileuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Rond zo'n vuurtje zitten en spekjes smelten is gewoon dé ideale zomeravond voor mij! Zo te zien had je een hele leuke zomer, alle foto's stralen echt happiness uit! Wat leuk dat je met Lise had afgesproken! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh Lobke, ik ben zo verliefd op je Vlaamse (toch?) schrijfstijl: 'krik krak, mondje toe'! ;) Je hebt toch nog lekker wat polaroids gemaakt, ze zijn zo leuk allemaal! Zo te zien heb je een superfijne zomer gehad<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk om te horen. 'Verliefd' nu voel ik me echt gevleid hoor! Bedankt lieve meid!! <3

      Verwijderen
  8. Zo tof die polaroids, ik vind ze altijd zo leuk om te zien, maar de camera's vind ik zo duur :$

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja snap ik! Ik heb dan ook het geluk dat ik deze voor m'n verjaardag kreeg. Maar als je het echt wilt, zou ik het toch doen. Eenmaal die koste van de camera achter de rug is, heb je er zo veel plezier aan!!

      Verwijderen
  9. Polaroid foto's zijn zo leuk!!! Het washi tape trouwens ook :) En zo tof dat de vuurwerkfoto's zijn gelukt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw, ziet er heel gaaf uit! Ik heb ook een Instax camera, maar heb lang niet zoveel foto's gemaakt deze zomer. Maar wel een paar, en het is zo'n leuke manier om je vakantie te herinneren (:

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je foto's zijn leuk en achter elke foto een echt verhaal hebben, is nog leuker.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ooh wat leuk om al die polaroids te zien! Het lijkt me echt fijn om zo een camera te hebben :) Nu wil ik al meteen terug vakantie haha.

    Liefs Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow! Je hebt echt veel polaroids gemaakt! Ik heb er nog steeds nul gemaakt.. En het staat trouwens super leuk zo aan je muur met washi! Ben erg benieuwd naar je hotspot artikel! En die tweede hands polaroid foto is ook super mooi! Trouwens, alle polaroids zijn mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Serieus?!!! Ik word gek, deze foto's zijn zooooooooo leuk!!! Bij het zien van elke foto voor zich, werd mijn verliefdheid groter en groter! Het liefst zou ik nu mijn camera pakken om door de straat te kunnen huppelen en foto's te kunnen maken, maar het is al donker, en ah! Hahaha. Echt een heel leuk artikel! Zo te zien heb je echt heeeeeeel veel ijs op hahah! Ik zou echt honger krijgen als ik al die foto's boven mijn bed zou hangen ^_^. En wat gaaf dat je geschiedenisdocente wilt worden! Wil je alsjeblieft voor mijn klas komen staan? Ik wed dat je het hondermaal beter gaat doen dan mijn huidige docent! Wat zullen jouw toekomstige leerlingen blij met je zijn! Je bent gewoon zo'n leuk, enthousiast en grappig kind! Dat is alleen al te zien aan hoe leuk je op al die foto's staat! xxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen