Hoera voor tweedehands-shoplogs

18 augustus 2015

Maandag was de dag dat ik helemaal los ging in de tweedehandswinkel. Voor ik deze zondag vertrok naar de zee, wou ik zeker nog eens een kijkje gaan nemen. Wie weet zaten er wel enkele leuke spulletjes bij die ik mee kon nemen op reis? En ja hoor. Je kan zeggen dat ik helemaal wild ben gegaan, want mijn karretje zat helemaal vol. Dit is dus deel 1. Wat ik vandaag aan jullie laat zien, is dus niet alles. Ik ben echt super excited om alles aan jullie te laten zien, want ik ben er zo mega blij mee.

P.S. excuseer mij voor het lelijke Simpsons-dekbed. Een cleane, witte dekbed staat op mijn to-do lijstje, maar die moet er nog even aankomen. Oh, en sorry voor al diegene die dol zijn op de Simpsons.

Deze top kwam ik als eerste tegen. Dat de top blauw is en streepjes heeft, vond ik echt geweldig. Maar de rits en het kraagje heeft me helemaal overgehaald om van dit item te gaan houden. Ik scoorde deze top voor 2 euries.

Van dit shirt werd ik helemaal enthousiast toen ik de print zag. Even twijfelde ik of hij me wel leuk zou staan, maar ik ben er echt helemaal verliefd op geworden. Ook is het stofje echt fluweel-achtig waardoor het zo fijn aanvoelt als ik hem aan heb. Deze scoorde ik ook voor maar liefs 2 euries.

Ik denk dat deze top 1 van mijn favoriete aankopen is die ik vandaag aan jullie laat zien. Hij is van wol, niet zo dik en ideaal voor een mooie zomerdag. Hij is ook een beetje cropped, maar dat was net heel erg leuk. Deze superleuke top scoorde ik ook voor 2 euries.

Als advies van mijn modeleerkracht, moet ik vaker afgewassen kleuren dragen. Deze afgewassen groene top was dan ook ideaal. Ik geef toe dat het iets is dat ik niet meteen zou kopen. De detail aan mijn hals vond ik wel erg mooi. Toen ik hem eenmaal aandeed om te passen, was het beslist en ging dit schatje mee naar huis. Je raad het al, deze kostte ook maar 2 euries.

Deze basic gestreepte oversized shirt, kon ik niet laten hangen. Ik heb heel weinig basic items in mijn kledingkast liggen, puur omdat ik het een beetje saai vind? Ik draag graag drukke kleding, waardoor soms combinaties maken, een uh.. beetje (een beetje veel soms..) moeilijk gaat. Voor 2 euries kon ik deze shirt echt niet laten liggen hoor. 

Over basic items gesproken, hier is de volgende. Rood is eigenlijk een kleur die ik niet heb liggen in mijn kast. Oké, nu lieg ik. Buiten het rood kleedje voor mijn verjaardag en mijn rode shirt voor de jeugdbeweging was dat alles. Ik denk dat het komt omdat ik ooit de opmerking kreeg dat oranje en rood me niet staat.. Maar moet je even zien hoe bruin ik lijk??! En de detail van de mouwen heeft me ook natuurlijk overhaalt. Deze scoorde ik ook voor 2 euries.

Ik weet dat ik truien genoeg heb, maar deze was zooo leuk. Ik twijfelde eerst doordat de onderkant zo'n lange, rare band heeft, zoals je op de tweede foto ziet. Het deed me twijfelen, maar eenmaal ik hem in mijn broek stopte, was ik verliefd. Nu ik hem zo op de foto zie, lijkt ie minder leuk.. Maar dat is die wel hoor! Een beetje sportieve-mannen-achtige-look kleding, mag ook wel eens een keertje, toch? Deze kostte 3 euries.

En als laatste is dit mijn nieuwe, lange, dikke vest. Hij heeft heerlijke vleermuis-mouwen en twee zakken die je niet kan zien. Ik twijfelde of ik deze misschien niet opnieuw zou doen in mijn andere deel, omdat je hem niet helemaal kan zien. Maar ik ben hier zo enthousiast over, dat ik hem echt nu al wou showen voor jullie. De leuke vintage-bloemetjes maken het voor mij helemaal af. Deze kosste ook 3 euries. 

Hierbij sluit ik deel 1 af van mijn leuke vintage shoplog. Als mijn lieve mama alle andere kleding heeft gewassen, komen deze geliefde items zo snel mogelijk online. Adios en hou jullie goed!

23 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Wat een leuke dingetjes! Dat gestreepte shirt staat je leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke kleding heb je gekocht!
    Vind het zelf ook altijd leuk dat als je iets tweedehand hebt gekocht, iemand anders het niet zo gauw zal hebben.
    Vooral dat mouwloze shirt met kraagje, wollen crop top en dat vest is vind ik zó tof!
    Ben benieuwd naar het andere artikel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik dat truitje nu zie begin ik toch al wat spijt te krijgen dat ik het niet heb gekocht... De textuur is zo mooi! Hij staat je echt heel leuk :) Dat groene topje heb ik ook zien hangen! Ik heb het niet gepast omdat ik niet goed wist hoe het zat met die draden vanboven, maar het ziet er echt leuk uit als jij het aan hebt! Die laatste vest vind ik ook echt zo mooi!! Jaloers...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hé Lise, je mag ze altijd eens een keertje lenen hoor als je wilt! Hihi

      Verwijderen
  4. Wat een ontzettend gave items! Dat fluweelachtige truitje is zoo mooi<3 Het staat je allemaal ook zo leuk haha!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hele leuke dingetjes! Fijn dat je toch nog zulke dingen kunt scoren bij tweedehands winkeltjes (:

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Handig als je zoveel leuks vindt! (ik dus duidelijk nooit in tweedehandswinkels, haha...) Ik vind die grijze trui echt wel leuk als je die zo in je broek stopt ja :) en die groene top met speciale hals heeft ook echt iets!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Al die kleding die je hebt gekocht zijn zo anders dan je ze in de winkel ziet. En ik hou van dat 'kleding anders zijn'. Je hebt hele mooie dingen gekocht en voor die prijs kon je ze toch ook niet laten liggen?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, wat een leuke items heb je gevonden! Vooral dat topje met die rits, zo mooi :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben echt iemand die altijd niks met tweedehands kleding had, maar weet je dat jij echt prachtige items er tussen hebt zitten.Vooral de trui met bloemen, de groene en de rode vind ik echt geweldig. Ze staan ook heel goed bij je figuur en dat voor dat geld, daarvoor kun je het ook niet laten.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O yeah! Een tweedehands shoplog online! En dat nog wel op mijn verjaardag! ^_^ (ookal reageer ik pas een dag later lol) Ik ben ook echt dol op tweedehandskleding. Als je een keertje naar Amsterdam komt, neem ik je mee naar de IJ-hallen want echt dat is de hemel! Maar de aanwinsten van deze keer zijn ook zo onwijs mooi! Dat groene shritje! <3 Wauw! Liefs Myrthe
    p.s: Heel erg bedankt voor je lieve reacties van mijn afgelopen artikeltjes! Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen want ik voelde me zo vereerd! Maar ik wilde je daar toch nog even voor bedanken! :) xx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaauwh, je scoort echt zo'n heerlijke dingen! Superleuk om te zien :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke kleren! Ik moet echt is beter gaan kijken als ik met mijn moeder in de tweedehands winkel kom :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die wollen top is zo ontzettend leuk! Inderdaad nog een beetje te warm, de herfst komt er snel aan gelukkig (een van de grootste voordelen van de herfst vind ik dan ook de ongelooflijk leuke kleding die je weer aan kunt/in de winkels ziet hangen) ;)
    Die trui is inderdaad super leuk als je hem in je broek doet!

    Je bent super goed geslaagd zo te zien, en dan komt er nog een artikel aan! Ben heel benieuwd naar je andere aankoopjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wauw, zulke leuke dingen! Vooral dat eerste topje, lekker orgineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wowid wat een mooie kleren! Beetje jaloers op je groene/ blauwe bloesje met de touwtjes (haha) Nee maar echt mooi ;) Hoe heet de tweedehandswinkel? xx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. De groene top is echt prachtig, die details aan de hals zijn superleuk! Die vest is zó gaaf! Vleermuismouwen heb ik altijd al iets speciaals gevonden, maar wel mooi om te zien! Ik ben echt razend benieuwd naar de rest, voor die 2 of 3 eurootjes kan je al deze dingen moeilijk laten liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zoveel leuke items!! Ik krijg gelijk weer tweedehands winkel kriebels :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Daar verschillen me een béétje in. Ik ben net zo'n type dat voortdurend basics koopt, zodat ik altijd wel at kan dragen, haha. Ik ben echt dom geweest, woensdag ben ik ook gaan thriftshoppen, maar ik heb niet bij de kleren gekeken.. Nu baal ik echt! Zo tof allemaal zeg! Ik heb alleen altijd schrik bij tweedehandskleren dat er vlekjes of iets op zitten, heb jij daar zo'n soort van checklist voor? (: Die afgewassen kleurtjes zijn ook net erg gaaf vind ik! En zo'n wit dekbed vind j in Hema. ;) Maar het moet niet allemaal Tumblr-isch zijn, toch? (:

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weet je, ik vind tweedehands shoplogs soms echt balen! Als ik iets mooi zie dat ik echt wil hebben, zoals dat cropped top in het begin, kan ik het niet even snel gaan halen in de winkel! :p
    Nee hoor haha, leuk artikeltje en vooral heel leuke spulletjes. Ze staan je goed ;) x

    BeantwoordenVerwijderen