De antwoorden op jullie vragen

25 augustus 2015

Oké, gisteren was het dus exact een maand geleden dat ik deze oproep plaatste op mijn bloggie. Het beantwoorden van de vragen bleef ik uitstellen. En dat brengt dan op mijn karaktereigenschap die iedereen in mijn omgeving ondertussen al goed kent: het uitstel-gedrag. Deze staat op nummertje 1 te blinken. Oh, en die wordt dan gevolgd door het slordigheid-gedrag, hehe. Maar vandaag zal ik al jullie vragen beantwoorden die jullie gesteld hebben. Oké, oké, genoeg intro voor vandaag (en stiekem ook omdat ik heel erg moe ben. En het regent hier aan het zeetje wat me een beetje, heel verdrietig maakt). Hier komt ie dan:



DE VRAGEN VAN EMMA

VAN WIE HEB JIJ JE TEKENTALENT? 
Van Mijn lieve grootvader. En voor zover ik weet, is hij de enigste creatieveling in onze stamboom. Oké nee wacht, mijn papa kan ook een soort van tekenen. Laten we zeggen dat ik als 10 jarige heel blij was met de prinsessen-tekeningen die hij maakte haha. Misschien een leuk weetje voor jullie: mijn lieve grootvader trok naar Congo, en maakte daar vele kunstwerkjes. Jammer genoeg was het enige tastbare wat we nu nog van hem hebben, is een zakje waar je mee pronkt als je naar de markt gaat. Hé, hij is wel helemaal zelfgemaakt hoor!

HOE IS JE LIEFDE VOOR THRIFTSHOPPEN ONTSTAAN?
Mijn mama is ook een fan van tweedehands. En dan niet zozeer van kleding, maar van die leuke items die je koopt, terwijl je ze eigenlijk helemaal niet nodig hebt. Maar af en toe gingen we samen naar de kledingafdeling en mocht ik een paar spulletjes uitkiezen. En hoe vaker ik mee ging, hoe meer ik kreeg. Om dus tot een conclusie te komen: het is een verslaving die gegroeid is en gestookt is door mijn mama (hehe, sorry mams. Ik ben héééél blij dat je me altijd mee nam).

DE VRAGEN VAN LISE

WAT IS JE MOOISTE HERINNERING?
Toen we heel klein waren (en denk maar dan aan een 6-jarige ukkepuk), gingen we eens met vrienden op reis naar Zwitserland. En toen we op een dag heel veel zijn gaan wandelen, waren ik en mijn kleine broer ook heel moe. Toen besloten we om stiekem in het gigantische grote bed te kruipen van onze ouders en vielen zo rustig inslaap. Ik denk zelfs dat daar nog een foto is van getrokken haha!

WAAROM BEN JE BEGONNEN MET BLOGGEN?
Omdat ik eigenlijk al mijn creativiteit kwijt wou op 1 plekje. In het begin dacht ik nog niet meteen aan een plaatsje op het grote web, maar er waren een paar vriendinnen (waaronder Lise zelf, hihi) die dit wel deden. En eigenlijk, eigenlijk was dit niet zo'n slecht ideetje.

DE VRAGEN VAN BRITT

BEN JE EEN OCHTEND- OF AVONDMENS? 
Ik krijg vaak te horen dat ze 's morgens niets tegen mij moeten zeggen of ik bijt hun neus eraf. Dus ik denk wel dat ik een avondmens ben. Vroeg opstaan en het warme bedje verlaten is echt niets voor mij.

WETEN JE VRIENDINNEN DAT JE BLOGT? 
Ja en nee. Nog niet iedereen in mijn directe omgeving weet dat ik heel veel tijd steek in dit kleine bloggie. Maar mijn beste vriendin en vriend en andere vriendinnen die dicht bij mij staan, weten het wel. Niet dat ik mij schaam ofzo. Maar ik vind het soms heel raar om over deze blog te praten. Gelukkig wordt het de laatste tijd gemakkelijker en gemakkelijker, dus dat valt mee. Misschien kan ik hier eens aan artikeltje over schrijven hoe mijn omgeving reageert als ik zei dat ik een bloggie heb?

DE VRAGEN VAN YSANNE 

WAT WIL JE LATER BEREIKEN?
Een gelukkig leven, een job die ik met heel veel liefde doe en een gezinnetje waar we allemaal zo close zijn, dat iedereen alles van elkaar weet. Hoe gezellig zou dit zijn? Eigenlijk maakt het me niet zoveel uit. Als ik maar de mensen die ik lief heb rondom mij heb en ik me gelukkig voel. Dat is de sleutel tot succes zeker? Hihi.

WAAR ZIE JE JEZELF OVER TIEN JAAR?
Dan ben ik een 27 jarige meid. Ik zal me nog steeds gedragen als een klein kind, maar het verantwoordelijkheid-gevoel zal er wel heel goed inzitten. Misschien woon ik nog thuis bij mijn ouders in het kleine appartementje en heb ik een geweldige baan als leerkracht geschiedenis, mode en tekenen. Oh, ik hoop ook dat ik ondertussen een eigen, kleine kater heb gekocht, die mij gezelschap houdt tijdens het verbeteren van al die toetsen en taken van mijn leerlingen. En dan noem ik hem Romeo. Omdat hij sowieso de liefde van mijn leven wordt, hihi.

DE VRAGEN VAN MEI QI

WAT MAAKT JOU LOBKE? 
Slordigheid. En uitstel-gedrag. Jaa, dat ben ik nu helemaal. Oh, ook nog dat ik zo klungelig ben, dat de dokter m'n beste vriend is geworden. Maar daarnaast ben ik ook heel graag creatief en kan ik eigenlijk verder kijken en andere dingen creëren dan andere mensen kunnen.. Denk ik? haha!

WAT IS JE GEHEIM VOOR INSPIRATIE?
Genieten van elke dag en goed rondom je heen kijken. Ook moet je goed luisteren naar mensen. Want zo kan een vraag die je krijgt in een gesprek de ideale titel zijn voor een nieuw artikeltje!

Oké, nu geef ik jullie allemaal een medaille als je tot het einde hebt gelezen, want wauw. Het is echt een lang artikeltje geworden! En als ik op mijn klokje kijk, is het tijd om in m'n bedje te kruipen. En dat ga ik dus doen. Goedbaai lieve, lieve mensen!

15 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Super leuk om te lezen hoor lobke! Doe maar vaker haha xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lobke wat kan jij toch leuk schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jouw geheim voor inspiratie vind ik zo goed, ik ga het zeker onthouden. Dat je je kat later Romeo gaat noemen vind ik echt geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah wat een leuke vragen en antwoorden! Wel speciaal, zo'n zakje van je opa! :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie vraagjes en antwoorden! Zo'n schattig verhaal van in Zwitserland, ik vond dit superleuk om te lezen Lobke :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, o, wat stom, ik heb geen vraag in gestuurd. Gelukkig hebben de andere hele goede vragen gesteld, waarbij ik ook wel nieuwsgierig was naar het antwoord hihi. Allereerst, mijn hart smolt echt toen je vertelde over je broertje en jij in Zwitserland! Zo schattig! Ik wil die foto zien! haha. Het doet me echt denken aan het contact tussen mij en mijn broertje! Hij geeft me zelfs (toevallig!!) spontaan een knuffel terwijl ik dit schrijf haha, (zonder te weten dat ik dit nu schrijf.)
    Maar aww, jij hebt ook een creatieve overleden grootvader, als we dan geen polaroid twins zijn, zijn we het wel op gebied van familie. Ik kan me trouwens echt niet voorstellen dat jij ooit een ochtendhumeur kan hebben, je bent altijd zooo vrolijk, lief en blij! En ik zag net op Insta dat je de honderd volgers op Bloglovin' hebt gehaald! TE GEK!!!! Je verdiend het dubbel en dwars, en ik ben echt heel trots op je! Geniet nog maar even van je laatste weekje aan zee! Liefssss Myrthe xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zeker doen, een artikel schrijven over hoe je omgeving reageerde op je blog! Daar ben ik namelijk erg benieuwd naar, want ik zou mijn omgeving ook graag op de hoogte stellen, maar ik ben er te verlegen voor en weet niet hoe ik het moet aanpakken... Leuke antwoorden allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk om zo meer over je te weten te komen. Ik ben vooral benieuwd naar die follow-up mocht je ooit je omgeving over je blog vertellen. Ik ben ontzettend benieuwd hoe zij reageren...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik ben echt benieuwd naar het artikel over hoe je omgeving reageerde op dat je blogde! Misschien haalt dat me wel over dat ik het ook moet vertellen. Zo tof dat je je liefde voor thriftshoppen hebt gekregen via je mama. Ik ben zelf ook wel iemand die chagrijnig is bij het opstaan, maar als dat momentje voorbij is ben ik meestal de gelukkigste persoon op aarde. (: En misschien moet ik ook gewoon letten op dingen die mensen zeggen en daar inspiratie uithalen. Ik merk nu dat ik te veel in een mini hokje kijk op vlak van inspiratie.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om te lezen :) en toffe vragen heb je gekregen! Gaaf van je grootvader, goed verhaal idd haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zo leuk om te lezen! Ik ben ook begonnen met bloggen om mijn creativiteit op een plek te kunnen uiten!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En ik heb het natuurlijk helemaal tot het einde gehaald haha, want het was echt heel leuk en interessant om te lezen ;) Bij mij weten ook niet alle vriendinnen dat ik blog, soms vind ik het ook een beetje raar voelen als ik weet dat ze mijn blog lezen of ervan weten... Ik weet niet echt waarom haha, maar het is echt heel herkenbaar ;)

    Heel veel liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi beantwoord Lobke en je nieuwe kapsel (wat je nu al een tijdje hebt) staat je onwijs mooi! En ja zeker een artikel maken over de reactie van je omgeving, ben ik heeeeeul benieuwd maar!

    BeantwoordenVerwijderen