Antwerpen gaf mij wijze lessen

20 mei 2015

Vorige week woensdag ging ik voor het eerst na een lange tijd weer eens winkelen in een gewone winkel. Ja, een gewone winkel. Geen tweedehands dus. Het dagje was bedoeld om even rustig quality time te hebben met mezelf. Gezellig enzo. Nope, nope, nope. Alles ging die dag fout, en dan bedoel ik echt alles. Het leek wel even of het geluk die aan mijn zijde stond, weer helemaal verdween. Alsof het leven mij even wou zeggen dat het toch nog even mis kan gaan en dat ik even lekker met mijn twee voetjes op de grond moet blijven staan.

De weg naar Antwerpen deed ik met de tram. Gewoon even rustig op een tram zitten die ik voor de aller eerste keer nam. Een tram dus waar ik geen flauw idee had waar ik moest afstappen. Na vele en lange uitleggen van mijn papa hoe en wanneer ik er moest afstappen, ging er toch iets fout. Een moment van paniek overkwam mij waardoor ik mijn gsm greep om mijn mama in te schakelen. Na een kort en bondig gesprek over welke halte mijn telling moest beginnen, was ik zeker. Ik stapte de tweede halte na het gesprek af. 

Ik heb nog steeds geen idee wat er toen gebeurd is, maar de halte waar ik vanaf dan de tweede stop moest afstappen, bleek een totaal andere halte te zijn. Met andere woorden; ik was veel te vroeg afgestapt. Na lang rondwandelen, vloeken, een lichte paniekaanval krijgen en veel bellen met de mama, gaf ik het op en liep ik richting de tramhalte om zo opnieuw een poging te wagen. 

En als dat niet genoeg was, schrok ik me nog een ongeluk hoe duur het eigenlijk allemaal niet is als je een tweedehandswinkel gewoon bent. Ook vond ik de stijl en alles wat in de winkels hing of lag, niet echt wauw. Was dit dan de mode van nu? Was dit allemaal hip? Het heeft me twee - drie uur geduurd voor ik iets vond waar ik echt heel zeker over was. Ja, 1 ervan zie je links op de foto hangen!

Nadat ik eindelijk iets naar mijn goesting vond, vond ik ook nog de moed om eindelijk eens parfum te kopen. Uh, dacht ik toch. Zonder enig besef en goed te lezen wat ik eigenlijk kocht, kwam ik thuis met een flesje douchegel. Dus na een hele lange en zware dag, stroomde de tranen als watervallen over mijn wangen. Het werd me eventjes te veel.

Maar ondanks al het ongeluk dat toen die dag aan mijn kant stond, was het een hele fijne en zonnige dag. Ik heb er echt van genoten en wijze lessen uit geleerd. Zoals; de winkels in Antwerpen zijn belachelijk duur en niet eens mijn stijl, eerst goed lezen wat je koopt voor je ermee uit de winkel loopt of het zelfs gaat betalen, en heel goed kijken naar elk bord dat voorbij komt zodat je op exact de juiste plek afstapt en je geen paniekaanval krijgt. Als ik het nu nog eens verpest, geef ik het op. Haha.

8 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Oh, Lobke toch! Ik moest overlaatst ook voor het eerst de tram nemen in Antwerpen om bij een concert te geraken, dat was echt de hel. Ik doe dat absoluut niet graag en ik voel me dan een klein kindje haha. Stom ook van die douchegel! En waarschijnlijk net iets te ver om te gaan terugbrengen zeker? Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het terugbrengen had ik even uitgesteld. Mijn papa overtuigde me toch nog even om het te doen. Gelukkig maar, want ik ben zo blij met mijn parfum. Ja hoor, deze keer keek ik wel goed, haha!

      Verwijderen
  2. Oh meid toch! Ik ken het, de eerste dag in mijn leven dat ik alleen de bus moest pakken, ik vergeet het nooit meer :') .
    Hé, maar Antwerpen is hardstikke leuk! Ik snap het wel, dat je sommige dingen die nu in de mode zijn niks vind. Maar er zijn ook echt leuke winkels hoor, je moet gewoon even zoeken ;) . Ik weet niet in welke straat, maar in een zijstraat van de Meir is een leuke vintage/ tweedehandswinkel!

    Liefs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Lobke! Echt vreselijk, ik snap dat je zo emotioneel werd en moest wenen! Ik zou echt gefrustreerd zijn als ik zo'n dag achter de rug zou hebben! Wat stom dat je met douchegel thuiskwam ipv parfum! Heb ik ook al eens voorgehad, maar dan niet met parfum. Ik vind het persoonlijk wel leuk om te shoppen in Antwerpen, maar het is inderdaad allemaal vrij duur! Ik vind het vooral leuk om van alles te passen en overal eens rond te kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Awh meid toch, vreselijk! Begrijpelijk dat het even teveel werd... Het is ook niet niks in zo'n grote stad, al lijkt me het nog wel leuk om een keer Antwerpen te bezoeken :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat jammer dat je dag niet zo leuk was. Ik ga in Antwerpen naar school dus stap regelmatig over de Meir. Maar je hebt gelijk, niet alles is er even leuk en eigenlijk best wel duur. Ik ga soms ook, wel liever naar de tweedehandswinkeltjes (zoals 'think twice' enz) En wees gerust, ik heb echt exact hetzelfde meegemaakt van die parfum maar dan met room spray. Haha, dus maak je maar geen zorgen. ;)

    Heel veel liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Kan echt frustrerend zijn. Het openbaar vervoer is hier inderdaad niet altijd even duidelijk. Maar positief blijven hé! Om het met een cliché te zeggen, volgende keer beter!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, Lobke toch, mij is ook iets soortgelijks overkomen, haha. Maar zoals je zegt, je leert eruit! En die fouten zal je later niet maar maken -hoop ik. Ik zie net dat je dus die douchegel hebt teruggebracht? Super, want anders had je die parfum moeten missen! En dat de kledig vrij duur is, merkte ik ook op, het stijgt allemaal een beetje. Al kan je bij F21 nog steeds koopjes vinden! (Broek voor tien euro enz.) Best knap dat je nog eens de stap hebt gezet om in een gewone winkel te winkelen! Ik vind de laatste tijd mijn ding ook nergens meer, misschien moet ik eens gaan tweedehands shoppen. (:

    BeantwoordenVerwijderen