Ik hou van mijn creatieve bui

1 april 2015

Zoals jullie hier konden lezen, startte ik enkele maanden geleden een groot jaaropdracht. We kregen carte blanche van onze leerkracht en mochten doen wat we wouden. Er zijn natuurlijk wel opdrachten die we moeten vervullen, maar hoe we het uitwerken en met welk materiaal is volledig onze keuze. Superleuk dus, maar ook super eng. Je weet niet meer wat goed en fout is en welke materiaal het beste is voor elke opdracht. Zo heb ik ook een aantal fouten gemaakt die ik misschien beter anders kon aanpakken. Maar dit had ik nooit geweten als ik het niet had geprobeerd.

Omdat ons eindresultaat een kledingstuk zal worden, moesten we nu alvast wat voor-schetsen gaan maken. Mijn 'kindjes' hadden eerst veel kleinere benen waardoor het leek dat ik een kinderlijn aan het ontwerpen was. Allemaal heel leuk en schattig, maar dat was niet te bedoeling. Ik heb dus even zitten knoeien met de lengte van de benen, maar gelukkig ben ik supertrots op het eindresultaat. Uh, het bijna-eindresultaat. Het zijn maar voor-schetsen, dus hoef ik het niet in detail uit te werken. Maar toch wil ik even nadenken over wat ik nog extra kan doe aan deze schetsen. Maar voor nu ben ik er superblij mee.

Hebben jullie tips of ideeën die ik misschien kan gebruiken? En teken jij ook zo graag? 

7 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Wat een leuke opdracht, ziet er al goed uit! Succes ermee :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik houd ook van je creatieve bui, té leuke tekeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ziet dat er leuk uit zeg! Ik heb altijd met zulke opdrachten dat ik eerst nooit weet wat ik moet gaan tekenen en als ik het eenmaal weet ga ik er ook helemaal voor haha!
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw dat ziet er echt heel mooi uit! Ik vind tekenen ook leuk om te doen, maar kan het niet heel goed. Je hebt echt veel talent! xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat teken je mooi. Schetsen is toch losjes tekenen? Ik vind jou schetsen al super mooi, moet je na gaan hoe je echte ontwerpen worden :o. Kleding in laagjes? Ik heb geen idee, ik zeg maar wat haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je hebt echt zo een leuke tekenstijl. Zo illustratief :) Ik teken ook echt enorm graag. Liefst karaktertjes en mode illustraties. Het is gewoon iets dat me altijd enorm heeft geïnteresseerd en ik vind het super leuk om dat te zien en lezen op je blog ;)

    Heel veel liefs X

    BeantwoordenVerwijderen