17 dingen die ik wil doen voor ik 18 word

27 april 2015

Hoi amigo's! Na een goeie twee weken rust (uh, halve rust met schoolwerk enzo) ben ik er weer. Ik zit vol met ideeën en kan niet wachten om ze allemaal gezellig uit te werken! Ook is het Polen verslagje onderweg en ben ik echt zo benieuwd wat jullie er van vinden! Ik word steeds opnieuw excited wanneer ik de foto's zie, haha! En voor ik die aan jullie laat zien wil ik nog even een klein lijstje delen. 

2 Weken geleden ben ik 17 jaar geworden en heb het superleuk gehad. Ik heb enorm veel lieve berichtjes gekregen van mijn vrienden, familie en natuurlijk van alle lieve lezers! Bedankt allemaal! Daarnaast ben ik nog even gaan shoppen met mijn kleine broer en kon mijn dag niet stuk. Uh, ja, er staat dus ook nog een shoplogje te wachten voor jullie, HOERA! 17 Jaar worden was eigenlijk niet zo heel speciaal. Het was een gewoon dagje waar ik lekker alles mocht doen wat ik wou, zonder dat er raar naar me werd gekeken. Super gezellig dus! En daarom heb ik een lijstje gemaakt met 17 dingen (snap je hem? haha), die ik absoluut wil doen voor ik 18 word. 
Dus hier komt ie: 

numero uno
Een nieuwe stad in België gaan verkennen. Super gezellig en super leuk! Het liefst wil ik dit in m'n eentje doen. Dan is het nog eens spannend ook.

numero dos
Een 'onbekende' stad in Nederland gaan verkennen. Ik ga met m'n ouders vaak naar het verre Nederland en verken dan zoveel mogelijk stadjes. De bekendste kent iedereen, maar zo'n klein stadje dat niet veel mensen kennen (althans hier toch, haha), daar wil ik naartoe! 

numero tres
Meer portretten fotograferen. Uh, ja. Portretten vind ik mooi en trek ik te weinig. 

numero cuatro
Minsten 5 kilo vermageren. Gewoon, omdat ik het wil. En omdat ik nu ga stoppen met dansen, zullen die kilo's er terug aanvliegen. Hier moet dus aan gewerkt worden!

numero cinco
Wat gezonder gaan leven. Dit past dan weer eens goed bij het vorige nummertje. Niet dat ik zo ongezond leef, maar omdat ik de laatste tijd toch steeds moe blijf, moet ik maar iets anders proberen. Ze zeggen zelfs dat gezonder eten ook helpt tegen moeheid. Gewoon uitproberen dus, haha!

numero seis
Minstens 3 boeken lezen. Ik lees tegenwoordig VEEL TE weinig. Ik kan zo genieten van boeken, en toch neem ik er de laatste tijd niet echt meer de tijd voor. Jawel, vanaf nu wel! 

numero siete
Een hele kledingkast gevuld hebben met de stijl die ik echt wil. Een jaartje de tijd daarvoor moet toch volstaan, niet? haha.

numero ocho
Leren loslaten en mezelf op de eerste plaats zetten. Ik ben iemand die de problemen van en ander altijd ZO erg vind, dat ik altijd wil helpen en mezelf wegcijfer. Niet goed dus. Even loslaten en gaan!

numero nueve
Een onbekend groente of fruit leren eten. Er is nog zoveel dat ik echt niet lust. En aangezien ik bijna volwassene ben, moet ik toch die dingen leren eten!

numero diez
Mijn lift-fobie overwinnen. Of toch een deel. Nu vind ik het zo eng, dat ik spontaan begin te wenen. Enorme schaamte als er onbekende bijstaan natuurlijk. Maar ach, het is toch zo eng.

numero once
Naar Amsterdam gaan. Dit is dan weer het tegenovergestelde van nummertje 2. Wel naar een bekende stad gaan. En Amsterdam, daar ben ik echt nog nooit naartoe geweest. Ik weet het, schaam, schaam. 

numero doce
Iedere dag een onbekende of bekende een complimentje geven. Hier ben ik al volop mee bezig. Complimentjes krijgen, kan je hele dag opfleuren. En hoe vaker je complimentjes geeft, hoe vaker je er eentje terug krijgt. Win, win dus! Maar om iemand gewoon te zien lachen door een klein complimentje vind ik al geweldig.

numero trece
Lekker creatief doen, het hele jaar door. Hier ga ik zeker veel tijd insteken. Wanneer ik creatief kan zijn, fleur ik helemaal op. En soms moet ik eerlijk toegeven dat ik hier veel te weinig tijd voor neem!

numero catorce
Een maaltijd voor mezelf koken. En dan bedoel ik niet van die opwarm-maaltijden of koken op de jeugdbeweging. Echt gewoon gezellig thuis voor mezelf. En natuurlijk voor de ouders en de kleine broer als ze mijn kookkunsten aandurven tenminste, .. uh haha.

numero quince 
Leren om minder snel emotioneel te worden. Ik huil ontzettend snel. Erg lastig soms, dus als iemand tips heeft? Let me know!

numero dieciséis
Meer op bloten voeten lopen. Klinkt dit raar? Waarschijnlijk. Maar op bloten voeten lopen vind ik echt geweldig. Geen verdere uitleg nodig, haha!

numero diecisiete
En als laatste wat meer gaan sparen. Tegenwoordig ga ik veel te vaak winkelen en vliegt zo al het geld zomaar de deur uit. Dus laten we lekker alles opzij zetten en sparen! 

Wat willen jullie nog doen voor je weer verjaard? Ciao amigo's!

7 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Super fijn lijstje Lobke, ik heb geen idee of ik je gefeliciteerd heb (oeps), anders, bij deze! Ben je al eens in Utrecht geweest? In Amsterdam en Utrecht moet je geweest zijn hoor :) Laat ik nou redelijk dicht bij Utrecht wonen (dus als je in Utrecht bent hoor ik het wel hihi).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zag trouwens dat je je sidebar en about pagina nog even moet aanpassen! ;) (er staat nog 16 jaar)

      Verwijderen
  2. Leuk lijstje! Ik wil ook eens naar Amsterdam, ik ben er ook nog nooit geweest.. En ik wil ook mijn kledingkast vol met mijn eigen stijl hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ahh leuk zeg! Onbekende stadjes verkennen (liefst met fotocamera..) is zo leuk! Haha, sparen is inderdaad een goed idee ;)
    x Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zalige doelen, hopelijk kan je hier volgend jaar op terugkijken en alles afstrepen! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh dat van creatief bezig zijn herken ik helemaal! Ik doe het zo graag maar ik heb er ook echt net vaak de tijd voor om me rustig neer te zetten en voor mezelf wat te tekenen. Hier ga ik dus ook wat tijd voor proberen te maken, want dat is inderdaad belangrijk!

    Ik vind je artikels ook altijd zo interessant en leuk om te lezen. (wilde dit nogmaals laten weten haha)

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  6. DIT IS GEWELDIG LOBKE! Het is zelden dat ik een lijstje van iemand anders zie met exact dezelfde dingend die ik wil, haha. Over dat (on)bekende stadjes in belgië en Nederland ontdekken. Dat wil ik allang. Ik ga om de zoveel tijd naar Antwerpen en af en toe eens naar een nabijgelegen dorpje met mijn ouder sop van die typische zondaguitstapjes. Maar ik wil dolgraag eens alleen ronddwalen in een stad, gewapend met camera en de cultuur opsnuiven in ons kleine landje. (Dat blijkbaar groter is dan gedacht, want ik heb 99% nog niet bezocht, oeps, terwijl België best toeristisch is.) Maar probleem is, dat ouders overbezorgd zijn, haha. Ik mag zo'n dingen niet alleen. (Oke, genoeg gezeurd.) Amsterdam, JA JA JA! Dan zou ik gelijk een week daar blijven alleen al om al die hotspots te bezoeken, haha. Dat trekje van op blote voeten rondlopen, heb ik dan weer met sokken. Al vind ik het wel een typisch zomergevoel om met blote voeten door het gras te lopen. En oooh, ik huil ook veel te snel. Vaak als ik boos ben, of gewoon uit het niets. Misschien door hormonen, idk. Helaas weet ik ook niets. :c En mijn liefde voor portretten wordt ook steeds groter. Ik hoop dat je dit lijstje mag vervullen!

    BeantwoordenVerwijderen