Het gezellige klasuitstapje naar Ieper en Diksmuide

27 maart 2015

Omdat wij dit jaar bij geschiedenis ook over de Eerste Wereldoorlog zijn aan het leren, kon een gezellig uitstapje natuurlijk niet ontbreken! Dinsdag gingen we dan uiteindelijk naar Ieper en Diksmuide. We hebben verschillend musea bezocht en zijn van de ene begraafplaats naar de andere gegaan. En omdat het ook een schooluitstapje was, konden de bundeltjes en opdrachten niet ontbreken. Zo moesten we elk een plaatst voorstellen aan onze klasgenootjes. Ik kreeg de mooie IJzertoren toegewezen en kon prachtige foto's trekken op het dak. Uh, nadat ik mijn lift-fobie onder ogen kwam (Lees: ergste ervaring ooit. Ik heb nog nooit zo hard in mijn leven gehuild. Ja, echt gehuild. Voor iemand die een lift-fobie heeft, zijn 22 verdiepingen enorm eng, haha). Maar ik werd beloond met het prachtige, mysterieuze uitzicht.

Verder dat het ook een zeer 'leerrijke' dag was, was het ook een gezellige dag met mijn klasgenootjes. We hebben veel gelachen, gebabbeld, samen gezellig gegeten en werden allemaal samen stil op Tyne Cot. En natuurlijk kon de kleine irritatie van mijn gigantische lens niet ontbreken. Op die dag wou niemand echt graag onverwachts zonder rare poses voor de camera staan, haha. Sorry lieve klas. Maar ondanks dat, heb ik toch hele leuke foto's kunnen nemen die ik graag aan jullie laat zien.


Ben jij ook al eens naar Ieper en Diksmuide gegaan? En wat heb jij allemaal al bezocht?

10 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Mooie foto's! Ziet er erg leuk uit! Awh, wat vervelend van je lift-fobie! :( Ach, zo is iedereen wel ergens verschrikkelijk bang voor haha (lees: voetballen met gym, dat is mijn grote fobie, haha, al die harde ballen steeds). Ik zelf ben nog nooit in Ieper of Diksmuide geweest maar het lijkt me nu wel erg mooi om een keer heen te gaan. Vooral die toren, oeeh, dat uitzicht! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw! Wat een prachtige foto's Lobke! Vandaag had mijn geschiedenis leraar het toevallig over Ieper. We zijn nu bezig met het hoofdstuk: wereldoorlogen. Ik zou er ook wel naar toe willen want het is ten eerste een hele mooie en bijzondere plek en een fotogenieke ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's heb je gemaakt Lobke! Ik vond Ieper echt een indrukwekkende stad met zoveel historie! Had je toevallig ook een museum bezocht met een paard in de boom? Daar had ik vroeger nachtmerries over, haha. xo

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow, je hebt ontzettend mooie foto's gemaakt! En ik kreeg echt een blok in mijn keel, als je al moest huilen, dan is je lift fobie best wel groot! Gelukkig heb je die angst een beetje overwonnen! De Ijzertoren, ben ik ook al eens een keer naartoe geweest, ik onthoud er alleen maar de vieze uitleg van van de gidsen, maar het was destijds zeker leerrijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie foto's! En Ieper, daar wil ik al zo lang naar toe! Beetje jaloes, haha ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ieper en Diksmuide... Voor dit artikel had ik daar nog nooit van gehoord! Klassenuitstapjes zijn altijd zooo leuk! Trouwens echt goed dat je je liftangst hebt overwonnen!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nog nooit van gehoord, maar het ziet er op zich wel leuk uit! Ik ga binnenkort naar Praag met school.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuke foto's!! Ik ben er ook al een paar keer heen geweest! Vind het wel grappig dat veel mensen er nog nooit over gehoord hebben...maarja ik woon zelf ook in belgië! ;)

    BeantwoordenVerwijderen