Elke pijn heeft een personage in mijn leven

25 maart 2015

Terwijl hij de woorden uitademt, stort ze neer op de grond. Tranen stromen langs haar wangen en tikken zo zachtjes op de grond. Hij kielt neer naast haar en steekt zijn hand uit. Zij duwt hem weg en zoekt een manier om terug recht te komen. Wanneer ze probeert te praten, ontsnapt er enkel een diepe zucht. Ze draait haar om en botst tegen mij. En wanneer ze diep in mijn ogen kijkt, zie ik haar hart letterlijk breken. Snel duwt ze mij opzij en kijk ik hem met angst aan. Hij vind de moed niet om mij aan te kijken en richt zich op de grond. Hij geeft een teken dat ik moet verdwijnen en zo zet ik me rustig op de achtergrond.

Voor het eerst kon zij opnieuw ademen. Elke adem die zij nam, deed haar pijn. Woorden kon ze niet over haar lippen krijgen. Zo ontstond er een schreeuw, die gevolgd werd door vele anderen. Het geluid van haar verdriet werd harder en harder. En na haar laatste schreeuw, stortte ze opnieuw in. Hij bleef alleen maar toezien. Toezien wat hij had gedaan. Toezien op de gevolgen van zijn kleine fout. Een fout die hij maakte door de verkeerde beslissing te nemen.

Voor haar is de toekomst nu nog een groot zwart gat. Voorlopig zal enkel verdriet haar dagen vullen. Maar stapje voor stapje zal ik de moed terug in haar ogen zien verschijnen, die zij op die avond is verloren.


De laatste tijd zit mijn hoofd vol met verschillende gebeurtenissen die me pijn deden. die pijn bleef me achtervolgen en besloot ik om het lekker van me af te schrijven. Zo gaf ik elke pijn een personage en ontstond dit verhaaltje. Het deed me deugt. Oh, voor je het vraagt: alles gaat goed met me. Even een paar drempeltjes in mijn leven die ik moet overwinnen, hihi.

5 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Wauw, wat heb je dit mooi geschreven! Je hebt écht talent in het schrijven van verhalen! Veel succes met de 'paar drempeltjes in je leven die je moet overwinnen'! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow echt prachtig geschreven meid... Stay strong!<3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een inspirerende tekst! Ik ben er helemaal weg van! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, Lobke ... Dat is echt prachtig geschreven! Ik dacht eerlijk gezegd eerst dat het van een boek kwam ofzo. (Positief bedoeld) Als je nog eens zo'n verhalen schrijft, deel ze dan gerust! (;

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lobke, je hebt dit echt heel mooi geschreven. Het lijkt net een echt verhaal. Ze zijn echt leuk om te lezen en hopelijk helpt het je om het ook van je af te schrijven ;).

    BeantwoordenVerwijderen