Een kijk op mijn nieuwe 'artistieke stijl'

9 maart 2015

In het begin van het nieuwe schooljaar had ik schrik. Schrik dat mijn nieuwe leerkracht voor de creatieve vakken niet goed ging zijn. Een deel heeft dit ook te maken dat ze nieuw was en ik niet zo snel van veranderingen houd. Het vertrouwde gezicht van mijn vorige leerkracht was weg, en in de plaats daarvan kreeg ik een nieuwe uitdaging. ik stond scherp en had kritiek. Maar halverwege het schooljaar moet ik toegeven dat de nieuwe leerkracht, best oké is. Eigenlijk is ze heel oké.

De nieuwe aanpak van de leerkracht was ook even wennen. 'Doe wat je wilt, en sta voor alles open' was het nieuwe motto van het jaar. Ook dit is behoorlijk eng. Het voelde als een groot, zwart gat dat tevoorschijn kwam, en zei dat ik erin moest springen. de eerste maanden durfde ik de stap niet zetten om anders te denken. Maar daarna, stapje voor stapje, viel ik met een gerust gevoel in het donkere gat. Ik was op weg naar een hele nieuwe kijk op mijn artistieke kunsten. En het voelde zo goed. 

Mijn tekenstijl is dan ook heel hard veranderd. Het voelt goed om eens lekker gek te doen en nieuwe combinaties te maken die ik hiervoor nooit zou doen. Of gewoon eens nieuwe technieken te gebruiken bij tekeningen waardoor ze er zo leuk uit gaan zien. Eén van die leuke opdrachten, was werken met waterverf. We moesten niet zozeer echt 'schilderen' maar stempelen met onze borstel. Het resultaat zag er zo leuk uit dat ik ze graag wilde laten zien op mijn blog. (Ook zit er een andere tekening bij dat ik enorm graag wou laten zien omdat ik er ook zo trots op ben).

Ook kreeg ik het grootste compliment van mijn leerkracht. Ze vertelde dat ze mijn stijl echt leuk vond,en dat ze mijn tekeningen zo zou zien staan in een leuke kinderboek. Allemaal zo positief en zo lief. Het is tenslotte dankzij haar dat ik een heel andere kijk heb gekregen op mijn teken kunsten. En een illustrator worden voor leuke kinderboeken? Ja, waarom niet? Nog een nieuw avontuur om te ontdekken.

Wat voor tekenstijl heb jij? En wat teken jij het liefst? 

13 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Wat leuk dat je nu verft met waterverf. Ik heb een tijdje met van die potloden gewerkt waar je daarna wat kon doen en dat gaf ook een heel mooi effect. Geen idee hoe dat heet. Maar leuke artikel en mooie foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf dat je met waterverf werkt ik ben er ook laatst mee begonnen. Best nog wel lastig haha. Verder werk ik met potloden en acrylverf.
    Maby nog tips of dingen die ik echt moet proberen?

    Good vibes,

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk! Je tekent echt mooi! Ik heb niet echt mijn eigen stijl, wat ik wel jammer vind. Ik zou wel blij zijn met zo'n tekendocent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk! Ik zie dat je durft en dat is goed. Lekker bezig en vooral zo door blijven gaan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt echt mooi tekenen! Je hebt echt talent :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ontzettend mooi getekend! Je hebt zeker wel talent! Wat fijn dat je uiteindelijk nog wel een leuke leraar hebt, en dat je zelfs, dankzij haar, nieuwe dingen hebt durven doen! Ze heeft helemaal gelijk met haar complimenten. :) Ik zelf teken nooit, omdat ik het niet kan eigenlijk, haha. Jammer, maar soms iets simpels proberen vind ik wel leuk. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die tekeningen zijn echt mooi, Lobke! Mijn voordracht lerares was bezig aan een kinderboek en zocht nog naar een tekenaar. Plaats genoeg in die branche dus ;). Maar verder zou je echt iets moeten doen met jou tekenkunsten!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zien die er prachtige uit zeg, illustrator worden is inderdaad zo'n gek idee nog niet haha!<3
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo leuk! Ik snap best wel dat als je carte blanche krijgt dit best eng kan zijn. Je hebt geen richtlijnen om je aan vast te houden. Maar er is al mooi werk uit gekomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wauw wat maak jij prachtige tekeningen zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik begrijp je echt helemaal! Ik zit zelf ook op een kunstschool en soms heb ik ook wel eens schrik om nieuwe dingen te proberen voor de reactie van e leerkracht. Maar geloof me, je werk is echt prachtig! :)

    Ik werk graag met aquarelle en oostindische inkt. Geeft altijd een leuk en spontaan effect. En het liefst teken ik figuurtjes of karaktertjes. ;)

    Liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Lobke ik snap maar al te best dat die leerkracht je onderdompelt in de complimentjes. Ik had het al eens een keertje gezegd, maar je hebt écht talent! (Hint, ik zou graag eens een tutorial zien. Over hoe jij je kunstwerkjes maakt.) Ik heb nooit echt het gevoel dat ik vooruit komen bij de tekenles (maar twee uurtjes en ik zit ook niet in een creatieve richting of iets).

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Fijn dat je jouw mening nog bijgespijkerd hebt! Jouw tekeningen (die ik hierboven zie) zien er heel gaaf uit!

    BeantwoordenVerwijderen