Dit wou ik weten voor ik begon te bloggen

23 maart 2015

Ik vind bloggen onwijs leuk. Ik doe het zo graag en leg dan ook elke keer weer heel mijn hart in elk artikel. Ik geef toe, niet elk artikel is even goed als het ene. Maar stuk voor stuk zijn ze met liefde, passie en heel veel plezier geschreven. Ik blog nu al ongeveer 3 jaar waardoor het echt een stuk van men leven is geworden (Uh ja, deze blog bestaat geen 3 jaar. Lees: vorige blog's die een klein beetje misliepen, oeps). Toch zijn er een paar dingen die ik graag op voorhand had geweten. Niet zozeer negatieve dingen, maar gewoon kleine dingen die me zoveel stress zouden besparen.

Het is oké om niet zo snel je draai te vinden
Ik had geen idee hoe ik een artikel moest indelen. Met veel foto's, weinig foto's. Veel blokken tekst of heel veel alinea's. Ik deed maar wat me op dat moment mooi leek, maar dat veranderd weer. En ik weet nog steeds niet wat echt mooi is en perfect, maar ik vind dat ik het al best goed doe, toch? Hihi.

Schrijf wat je hartje begeert
Hiermee bedoel ik het onderwerp waarover je blogt. In het begin blogde ik vooral over quotes en kleine onbenulligheden. Ik dacht dat ik zo, met mijn diepe gedachtes, mensen kon inspireren. Nee hoor, missie gefaald, haha. Maar ook vond ik het zelf niet meer leuk om alleen daarover te bloggen.
Daarna had ik even mijn mogelijkheden groter gemaakt om over te bloggen. En toch, was dat niet echt mijn ding. Het duurde dus even voor ik echt wist over wat ik wilde bloggen en dat heb ik nu nog steeds. Ik begin te twijfelen of ik niet wat meer de creatieve kant op wil gaan. Maar als ik dan weer een sticker op mijn naam plak, dan zal ik vroeg of laat opnieuw blokkeren.

Je stopt nooit met bloggen
Echt nooit. Als je je laptop dicht gooit houd het bloggen ook niet op. Je bent heel de tijd bezig met nieuwe ideeën en staat heel de tijd alles te fotograferen. Want hé, je kan het eens gebruiken voor je blog. Inspiratie krijg ik overal, dus heb ik altijd iets bij me om dat op te schrijven. Ook op familiefeestjes. Soms lacht mijn broer en zegt hij dat ik het even moet laten voor wat het is. Maar de liefde die ik erin steek, maakte me een beetje verslaafd. Een beetje veel. Ondertussen is iedereen rondom mij er wel aan gewend, of toch bijna iedereen haha.

Je zal altijd lay-out complexen hebben
Een mooie lay-out voor je blog is natuurlijk superleuk. En nog leuker als je het zelf kan maken. Maar hier kruipt ook superveel tijd in. En soms, heel soms kan ik ook eens goed vloeken en roepen omdat het niet lukt. Maar als je wilt bloggen, hoor dit er allemaal bij, haha. En na lang klungelen en tutorials volgen, word ik altijd weer beloond met een lay-out waar ik trots op ben.

Wat wou jij weten voor je begon met bloggen? 

8 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Haha, vooral die lay-out complexen is een herkenbaar iets ;P

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk om te lezen! layout veranderen doe ik altijd graag haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar dit! En die lay-out bezorgt me ook de nodige struggles haha...
    x Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede punten! Ik had wel willen weten dat op een gegeven moment op een punt komt waar je eigenlijk niet meer kan stoppen met bloggen (en wanneer je dit wel doet ben je al je volgers kwijt). Niet dat ik wil stoppen, maar het idee dat ''even pauzeren'' niet kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Vooral het lay-out probleem heb ik, haha. Ookal heb je er al uren tijd in gestoken, er zijn nog altijd details die in orde moeten. Hatelijk, want soms is Google niet erg duidelijk, haha. En je het wel gelijk, bloggen stopt niet, als je echt volledig addicted bent, dan is het gewoon een deel van je leven dat je blijft achtervolgen. Tot soms zelfs in je dromen, haha. Ik heb mijn draai nog steeds niet gevonden, maar dat je wat meer het creatieve kantje op wilt, kan ik alleen maar aanmoedigen! (Ik wil weten wat je nog allemaal te tonen hebt op creatief vlak!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele leuke post! En je hebt een heel leuk blog! :) X Minale
    http://minaleme.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk artikel Lobke! Er zijn zoveel dingen herkenbaar! Zeker die lay-out complexen. Alles moet tot in de details perfect zijn bij mij, zo niet, durf ik ook weleens te vloeken ... Je hebt overschot van gelijk, bloggen stopt gewoon niet. Ik zit er constant mee in mijn hoofd, ook nu terwijl ik me eigenlijk moet focussen op mijn examens. Ik ben benieuwd wat je allemaal zou gaan doen als je de creatieve kant zou opgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Goed artikel, al ben ik misschien wel blij dat ik dit nu pas weet! Anders was ik veel te bang geweest om te gaan bloggen!

    BeantwoordenVerwijderen