Wat staat er allemaal op mijn fotografie-verlanglijstje

25 februari 2015

Mijn liefde voor fotografie had ik al heel vroeg te pakken. Dit omdat ik best wel nieuwsgierig was wat de wereld eigenlijk voor mij te bieden had. En uh, ja, ook omdat mijn papa heel erg veel van fotografie houd. Dus ik ben eigenlijk met liefde voor fotografie opgegroeid. Maar hier bleef het zowat bij. Alleen maar veel liefde. Verstand? Oei, nee.

Mijn papa had niet alleen veel liefde voor fotografie, maar wist er ook enorm veel van. Ook al ontkent hij het nog steeds. Maar veel verstand had ik niet echt. Om precies te zijn: 0 komma 0 procent. En toch leerde ik al heel wat van mijn lieve papa. Mijn nonkel, die ook heel vaak bezig is met fotografie, hielp me verder met en aantal keuzes en problemen. Hij was ook degene die me heeft geholpen om mijn camera uit te kiezen. Want aan mij moet je niet echt vragen wat een goede camera voor jou zal zijn. Daar had ik ook 0 komma 0 procent van.

Ik ben hem dan ook echt enorm dankbaar, want door hem (en mijn lieve papa) heb ik de kriebels voor fotografie echt flink te pakken. Een gewone liefde? Misschien. Maar toch wil ik hier in verder gaan. Al blijft het maar bij een hobby. En bij grote liefdes, horen natuurlijk ook hele lange lijstjes met items die je gewoon wilt hebben. De mijne staat vol. (Lees: Echt. Helemaal vol. I'm not kidding. Er zijn dan ook ZO VEEL leuke en handige items, maar echt zo weinig geld). Vandaag laat ik jullie dan ook een aantal items zien, die op mijn lijstje staan.

Nikon AF-S 50MM F/1.8 G - Persoonlijk vind ik mensen fotograferen het leukste. De emoties die mensen tonen op foto kunnen zetten vind ik ge-wel-dig. En dan ook echt alle soorten emoties (En uh, soms wordt dit niet zo geapprecieerd.. - sorry not sorry -). Portret foto's is dan ook iets wat ik heel graag maak. En ik denk dat deze lens er dan ook perfect voor is! Daarom staat -ie ook vanboven op mijn lijstie (mooie rijm hé). (€189)

Nikon batterij - Elke keer wanneer ik weer eens lekker bezig ben en helemaal in mijn element zit, is mijn batterij leeg. Whyyyy?? Ik kan wel schreeuwen van de frustratie Die frustratie is dan ook zo enorm dat ik zelfs mijn avond overloop om even te checken of ik hem echt wel heb opgeladen. Ja toch? Of nee. Jawel, toch wel! Zo frustrerend, jongens! Daarom staat dit op de tweede plaats. Het zou zo handig zijn, die tweede batterij. (+/- €49.99)

Vanguard Tripod CX203AP Black - Dit is er ééntje die ik onlangs heb toegevoegd. Een goede statief had ik. Uh, dacht ik toch. Een paar dagen geleden is hij bezweken onder het gewicht van mijn camera. Hij blijft niet meer recht staan en draait heel de tijd rond (klinkt dit ingewikkeld? haha). Met andere woorden: kapot. Echt kapot. Zo kapot als het maar kan. Een nieuwe heb ik dus echt nodig. En dan kan ik ook vaker en gemakkelijker outfit foto's nemen. Uh, proberen hé. (€59.99)

En hierbij eindig ik dit artikel want anders wordt hij véél te lang. Maar hopelijk vonden jullie het een leuk lijstje om te lezen. Wat staat er op jouw fotografie-verlanglijstje? 

19 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Jezus zeg, wat is een 50mm lens voor een Nikon duur! Die van mij was maar 89 euro! Echt aan te raden hoor! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is zo leuk om je fotografie spullen uit te breiden (maar helaas ook duur). Een 50mm lens is wel echt super.
    Zelf zou ik graag nog een mooie cameratas willen hebben, waar naast mijn camera ook wat accessoires bij kunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk lijstje! Ik ben zo blij met m'n 32 GB geheugenkaart haha, gezien het aantal plaatjes dat ik elke keer schiet.. Een 50 mm lens staat heel hoog op mijn wishlist haha.
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke lijst! Ik kan helaas weinig vertellen over dit onderwerp aangezien ik foto's altijd maak met mijn mobiel, haha. Al lijkt me het zo gaaf om ook een 'echte' camera te hebben. Alleen wel een dure hobby, en ook ik heb er 0 komma 0 procent verstand van. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt leuk om dit te lezen! Ik heb er niet zoveel verstand van, gelukkig heb ik ook zo'n vader die me er veel over kan vertellen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. 'Verstand? Oei, nee.' Haha :) Nog een tip voor als je een statief koopt: let er op dat je het bovenstuk kan draaien, zodat je camera ook verticaal kan staan! Dat is handiger voor outfitfoto's!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh, bedankt voor de tip! Daar had ik niet aan gedacht, maar daar ga ik zeker wel op letten! X

      Verwijderen
  7. Personen fotograferen doe ik ook graag, helaas is er niemand in huis die voor model wil spelen, haha! Ik zoek ook nog een deftig statief, helaas zijn ze allemaal zo duur! En een tweede batterij zou inderdaad erg handig zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk lijstje! Ik heb ook nog niet veel verstand van camera's, maar dat komt nog wel ;).Je hebt het heel erg leuk en mooi geschreven. We komen meer en meer over je te weten. (: Wat ontzettend dure lens zag, jemig. Haha. Ik zou sowieso nog mijn eigen spiegelreflex willen hebben, maar ik ben erg blij dat ik -voordat ik mijn eigen camera heb- die van mijn broer mag lenen. Verder hebben ik (nog) geen fotografie-wensen. (: Veel liefs, x

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een super leuk lijstje. Ik heb hier helemaal geen verstand van aangezien ik geen camera heb. Hopelijk komt dat ook nog ooit. Je hebt het weer super leuk geschreven. Woow. de lenzen zijn echt heel duur haha! Hopelijk krijg je alles wat je wilt hebben op je lijstje want dat verdien je echt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk lijstje! Een statief is inderdaad wel handig. Ik heb het zelf ook al regelmatig gebruikt. Ik zou zelf ook wel zo een lijstje willen maken, maar ken niet goed alle namen van de lenzen en fototoestellen, haha :) Ik zal dus eerst een beetje opzoekingswerk moeten gaan doen, vrees ik. :)

    Heel veel liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat raar van je statief dat hij soort van rond draait? :p De 50 mm lens wil ik misschien oooit eens kopen, omdat ie net wat meer diafragma heeft. gelukkig zijn er altijd zulke slimme mensen om ons heen om ons de informatie te geven die we nodig hebben, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk lijstje! Ik heb ook een statief voor m'n camera. Eentje waarbij ik stabiele foto's kan nemen, haha! Ik dacht aan dit artikel op mijn blog wat ik schreef dat je misschien kan helpen?: http://thisiselian.weebly.com/blogs/nieuw-camera-statief :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh bedankt! Ik ga jouw artikel zeker lezen! X

      Verwijderen
  13. De eerste twee items staan ook op mijn lijstje! Die 50mm lens wil ik al zo lang, maar het komt er maar niet van. Wie weet, als we even blijven sparen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oeeh, dol op camera artikelen. Een statief is nummer 1 op mijn verlanglijstje en de 50 mm lens ik een dikke 2! Even sparen nog maar hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Fotografie is inderdaad zo leuk, maar alles is zo duur! Je hebt wel hele mooie items op je lijstje staan! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb ook wel zo'n lijstje! Als eerste en helemaal bovenaan staat een spiegelreflex. Voorlopig neem ik foto's met een canon powershot maar ik ben echt aan vernieuwing toe.

    Ohja, volger nummer 50 hierzo! Proficiat hé ;-)

    BeantwoordenVerwijderen