Wat ik allemaal nog wil doen voor ik 17 word

20 februari 2015

14 April,Dan ben ik jarig en word ik 17 jaar. Nog een dikke 2 maanden te gaan. Om dan enkele dingen op te sommen die ik echt nog wil doen, daar heb ik te weinig tijd voor. En toch. Er zijn een paar dingen die ik écht klaar wil hebben voor ik 17 word. De lat te hoog leggen zal ik zeker niet doen. Maar ik weet wel van mezelf, dat als ik een tijdsdruk heb, het veel beter gaat. Uh, toch in grote lijnen. Het hoeft dan ook niet echt allemaal perfect te zijn, maar gewoon, ruw afronden. En dan wanneer ik 17 word, lekker feesten en nieuwe uitdagingen beginnen!

Mijn stijl ontdekken - Ik heb jullie al laten weten dat ik echt niet kan combineren. Of toch rare combinaties maak. Buiten dat, heb ik geen idee wat voor stijl ik eigenlijk heb. Mijn kleerkast ligt dan ook vol met verschillende kledingstijlen. Niets mis mee, maar ik wil het gewoon even duidelijk hebben. Gewoon even voor mezelf. En ik denk dat ik aardig de goede richting uitga naar de oude-vintage-tweedehands-achtige stijl. Tweedehandswinkels zijn dan echt een hemel voor mij. Ik kan er uren rondlopen en enorm goed slagen. Echt elke keer wanneer ik daar kom. Dus even lekker mijn kast opruimen en inrichten, staat vanboven op mijn lijstje.

(Oh, wat vind je trouwens van mijn twee nieuwe aanwinsten? Vandaag (woensdag voor jullie) ben ik naar een tweedehandswinkeltje gegaan en heb ik ontzettende veel nieuwe kleren gekocht. Het was even twijfelen door de hoge kraag die ik normaal nooit draag, maar ik ben er echt superblij mee! Binnenkort zal ik er meer laten zien!)

Mijn fototoestel leren kennen - Fotografie is iets wat ik enorm graag doe. Maar ik moet toegeven dat ik heel weinig speel met de instelling. Zonde natuurlijk aangezien ik mijn camera wel al een tijdje heb. Een paar dagen geleden ben ik een enorme stap vooruit gegaan door hem beter te leren kennen. Ik kan meer spelen met het licht en de effecten waardoor ik supermooie foto's krijg. Het duurt wel een tijdje voor ik het op de perfecte stand heb gezet, dus daar wil ik toch even aan werken. Maar stapje voor stapje kom ik er wel.

Beslissen wat te doen met mijn tekenboek - Dit is een moeilijke voor me. Ik teken enorm graag, en heb enorm veel tekenboeken. Maar eigenlijk vul ik ze maar niet. Of teken ik er heel weinig in. De reden is dat ik enorm hard twijfel over wat ik er nu echt mee wil doen. Teken ik er fulltime in, of maak ik er een plakboek van? Beiden kan ook, waarom niet? Maar dat is ook zo'n heel gedoe. En wat ga ik dan tekenen of plakken? Misschien een stom twijfelgeval, maar toch wil ik dit ook even klaar hebben.

Portfolio starten - Omdat ik enorm veel foto's heb getrokken waar ik echt enorm blij mee ben, wil ik ze graag bundelen. Niet in een fotoalbum waar ik samen gezellig met de familie in kan kijken (kan ook nog altijd, natuurlijk). Maar eentje die ik aan iedereen kan tonen en altijd opzak kan hebben. Een portfolio. Mijn ouders lachte even toen ik het liet vallen. Beetje uit bezorgdheid dat ik weer te hard ga zweven door de wereld van de fotografie. Ik blijf dan voorlopig voor hun en voor mezelf, nog even met mijn 2 voetjes op de grond en begin nog niet met een portfolio. Mijn doel is om even alle foto's die ik er echt in wil zetten in 1 map te zetten. En wanneer ik mijn portfolio wil maken, heb ik alle foto's al uitgekozen. Super handig.

Wat wil jij nog allemaal doen voor je weer een jaartje ouder wordt? 

15 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Oh leuk om te lezen! Een portfolio maken lijkt me inderdaad erg fijn! Ik trek ook super graag foto's en wil dat misschien ook wel doen. Voor ik zeventien word wil ik eens in een vliegtuig hebben gezeten. Haha misschien best wel raar, maar het is iets wat ik gewoon eens gedaan wil hebben. (ik wordt dit jaar zeventien dus misschien dat het er niet van ga komen.) Maar toch blijven dromen aha :D xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk om te lezen! Dat met je eigen stijl ontdekken heb ik ook wel een beetje. Ik koop meestal wat ik leuk vind, en nou ja, dat kan dan echt van alles zijn. Ik denk dat ik toch meer de casual kant op ga... Wat een goed idee om een portfolio te maken. Leuk om al je foto's zo bij elkaar te hebben en ze aan iedereen kan laten zien. Ik ben nog lang niet jarig, maar als ik weer jarig ben word ik 16, en voor die tijd wil ik eindelijk een keer in het buitenland zijn geweest, haha. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zelf heb ik ook niet echt een bepaalde stijl, ik vindt het vooral belangrijk om te dragen waar ik me goed in voel! Die tweede trui ziet er erg leuk uit! Gisteren ben ik aan de slag gegaan met mijn nieuwe camera. De handleiding heb ik aan de kant gezwierd, en ik heb gewoon elk knopje eens uitgetest, haha! Wat leuk dat je een portfolio wilt maken! Klinkt gaaf om te doen, dat ga ik denk ik ook eens proberen maken! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat ontzettend leuk om te lezen! Woow, een portfolio wat een leuk idee! En erg handig. En je stijl vinden, je hebt niet één stijl. Als je draagt en koopt wat je leuk vind, dan zijn al die kleding bij elkaar jouw stijl en die is uniek. Ik wil graag nog outfitfoto's buiten maken. Echt ontzettend eng, maar daarom wil ik het ook. Ik wil ook beslist meer tekenen. Waar koop je jouw tekenboeken? Want ik kan steeds geen goede vinden. Wat heb je trouwens een super mooie nieuwe header. (: Veel liefs, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk lijstje! Dat je al zo snel 17 wordt, dat wist ik helemaal niet! Spelen met die instellingen raad ik enorm aan, mijn foto's zijn er behoorlijk op vooruit gegaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind mijn eigen stijl ook best moeilijk. Ook het combineren, ik ben ook eentje die dat niet gemakkelijk vind! Leuk lijstje!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk, zo'n lijstje! Mijn eigen stijl ontbreek bij mij ook, misschien voor mij een doel voordat ik 15 word :) Nog 5 maanden, dus ik heb de tijd, maar het is niet easypeasy... Een portfolio starten is echt gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Origineel lijstje, heb ik nog nooit gelezen. Ik hoop dat ze allemaal uitkomen voor 14 april! Ik las vandaag wat in fotografieboeken en ik las dat een portfolio op zak hebben echt iets is waarmee je jezelf op de markt kunt zetten. Dus dat je je daarop op voorbereidt is super! Ik hoop ook wat de struggles met mijn eigen stijl, ik weet wel wat ik wil, maar ergens knaagt het dan dat het me niet staat of iets.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hihi, ik zat gisteren net in datzelfde paskotje, met die biechtstoel :) Je hebt leuke truitjes gekocht! Shoplog?? En dat van die portfolio is zeker een goed idee!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk idee van die portfolio! Ik heb er ook over zitten nadenken een te starten, ik zit nog altijd vast bij de voorkant (sinds 1 jaar geleden, haha). Ik wens je alleszins veel succes ermee! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk lijstje! Zelf heb ik ook niet echt een stijl. Ik draag gewoon wat ik leuk vind :). Succes met alles afwerken van je lijstje en op naar je 17e verjaardag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk lijstje inderdaad!
    Ik herken dat 'stijl' probleempje heel erg in de 'ik' van 2 jaar terug. Wist ik veel wat ik wilde. Uiteindelijk heb ik nu toch echt wel een stijl. Ik doe gewoon waar ik zin in heb. En vintage en tweedehands winkels en sales zijn mijn beste vrienden. Ik raad je aan gewoon veel uit te proberen en veel blogs te lezen van fashion mensen (als je het leuk vind). Dan kom je vanzelf wel iets tegen wat echt bij je past!
    En wat het tekenen betreft: her-ken-baar. Nog steeds. Ik probeer nu gewoon te tekenen als ik er zin in heb. Ik teken voor mezelf, niet voor anderen en dan gaat het opeens een stuk makkelijker! Lekker krabbelen en klieren (vinden de kunstacademie mensen ook veel leuker mocht je daar heen willen)

    Liefs, Jolijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Fashion blogs lees ik enorm graag dus dat ga ik zeker doen! X

      Verwijderen
  13. Hey, leuke blog! Je lijstje klinkt erg leuk. Veel succes met het afwerken van je lijstje. :) http://isafashionebella.blogspot.com Isabella x

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik wil ook echt heel graag een portolio maken! Je bent ongeveer 20 dagen ouder dan mij! Ik word op 5 mei 17 :)

    BeantwoordenVerwijderen