Een ode aan mijn notitieboekje

4 februari 2015

Notitieboekjes, daar kan je nooit genoeg van hebben. Die van de Hema zijn toch wel mijn favoriet. Maar als ik eens de tijd vind om er zelf eentje op te leuken, dat vind ik geweldig. De liefde voor mijn notitieboekjes groeit dan nog meer (en stiekem zijn notitieboekjes verzamelen een verslaving geworden, haha!). Op mijn vorige blog, plaatste ik dan ook een diy hoe je een notitieboekje kon opleuken. Dat notitieboekje gebruik ik nu nog steeds en ik ben er dol op. Ik zou niet weten wat ik zonder moet doen. Daarom wou ik op deze blog, een kleine ode geven aan mijn notitieboekje, en jullie (nog eens, voor diegene die mijn vorige blog volgden) de diy laten zien!

Wat heb je allemaal nodig? - Een notitieboekje (duuh), gekleurd papier, goud papier, een schaar, lijm en een potlood. Ik heb gekozen voor pastelgroen en goud. Maar jij bent natuurlijk vrij in het kiezen van deze kleuren!

Opmeten en plakken- Ik vond het enorm handig om dit boekje niet te kaften. Je kan dit doen, maar ik doe het liever even anders. Ik ben met een potlood langs mijn boekje gegaan om zo 3 patronen te bekomen. De twee grote zijn voor de voorkant en de achterkant. De smalle strook is voor de rug van het notitieboekje.

Daarna begon ik met het opplakken van de smalle strook op de rug van mijn notitieboekje. Dan volgde de twee grote stukken. Als alles was opgeplakt, knipte ik eraf wat te veel was. Ik heb dit niet op voorhand gedaan zodat het makkelijker was om te knippen en ik zeker wist dat ik juist zat.

Accenten - Daarna nam ik mijn goud gekleurde papier erbij. Ik ging weer langs de omtrek van mijn boekje. Dit deed ik maar 1 keer. Daaruit knipte ik twee leuke vormen uit die ik op de voor- en achterkant kon plakken. 

Ik heb gekozen voor recht-hoekige vormen te kiezen, maar afgeronde vormen, hartjes, bolletjes, letters,.. kan allemaal! Hier moet jij kiezen wat jij leuk vind. Het wordt tenslotte jouw notitieboekje. 

Dan is het de bedoeling dat je de zelfde stappen herhaald als je met het eerste gekleurd papier hebt gedaan. Op plakken, de rondjes afknippen en tadaaa, je bent klaar! Simpel toch? 

Ik ben zelf echt enorm blij met dit notitieboekje en gebruik hem nog steeds met evenveel liefde als ik hem heb gemaakt. Ook lekker handig, want ik ben echt de slordigste persoon die er bestaat. Zo heb ik toch alles op een rijtje gezet voor mijn blog. Want het is niet de bedoeling dat mijn blog ook een rommeltje wordt, haha! 

Q: Wat is jouw favoriete notitieboekje? 

15 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Wat leuk bedacht zeg, creatief! Maar toch simpel om na te maken. Ik houd van de notitieboekje van de Hema, maar moet dringend een Moleskine gaan aaschaffen. Weet jij waar je mooie tekenboeken/schetsboeken kan kopen?
    Veel liefs en mooie foto's! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik herken de diy nog, maar leuk dat je het nog eens plaatst, maar dan op deze blog! Het is echt een heel leuk idee, creatief! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind dat zo'n leuke diy! Ja, ik kan ook geen notitieboekje teveel hebben! Ze zijn altijd voor vanalles handig! Leuk artikel! Liefs A

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw, wat een superleuk idee! Ook gaaf voor schriften of zo! Ik volgde je oude blog niet, dus spliksplinternieuw voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gedaan! Ik ben ook helemaal weg van notitieboekjes, daar kun je nooit genoeg van hebben haha. Ze komen bij mij grotendeels van de Hema, ohhh ik zou ze allemaal wel willen hebben! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik had al het vermoeden dat ik het herkende, erg leuk gedaan! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh leuk gedaan! echt mooi :) Ik werk zelf ook enorm graag met notitieboekjes, ik ben namelijk erg verstrooid en vergeet nogal veel dus dan is het altijd handig! Ik heb echt een hele hoop boekjes van verschillende merken dus heb er zelf niet echt een favoriet :D

    Heel veel liefs X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk maar een tip: (misschien dat het je helpt) maar ik vind het persoonlijk fijner als er meer lezen is inplaats van zo'n heel verhaal op je startpagina. Verder wel echt een super leuke blog en dit is geen haat reactie!!! x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Er is altijd plaats voor verbetering dus ik weet heus wel dat dit geen haat reactie is! ;)

      Verwijderen
  9. Wat creatief gevonden! Zelf gebruik ik tegenwoordig ook een notitieboekje, daar kan ik al mijn ideetjes en to-do's kwijt!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuke diy + notitieboekje! Ik vind notebooks ook superhandig voor mijn blog. Ik weet alleen nooit goed wat ik er in kwijt kan. Ben eigenlijk wel benieuwd wat jij er zoal in zet? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik gebruik ook graag notitieboekjes! Op dit moment heb ik er een van de Hema :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! De meeste notitieboekjes zijn of heel rustig of heel erg druk en dan maakt dit het juist weer een boekje voor er tussen in! Ik koop ook de hele tijd nieuwe boekjes, niet dat ze vol zijn, maar omdat ik het leuk vind om op de eerste pagina's mijn to do lijstjes te schrijven. hahah

    BeantwoordenVerwijderen
  13. HEMA FOR LIFE!! :D Al vind ik de Action ook superleuk :)

    BeantwoordenVerwijderen