Dit is waarom ik geen fashion blogger ben

6 februari 2015

Mode. Het is mijn ding. Hiermee laat ik zien wie ik ben en hoe ik me voel. Ik heb van die dagen dat ik enorm chic naar school ga wanneer ik me goed voel, of juist heel kleurrijk als ik in een goede bui ben. Maar ik heb ook van die dagen dat ik een beetje als een slons naar school ga wanneer alles een beetje tegenzit. Maar ik ben ook iemand die eigenlijk geen idee heeft hoe ik moet combineren. Meestal maak ik de afschuwelijkste combinaties die er bestaan (volgens mijn lieve mama toch, haha). Ach, zolang ik het maar draag is het oké toch? 

Ik voel me bij elke combinatie juist heel goed. Mensen kunnen het lelijk vinden, of zeggen eens af en toe 'dat het niet bij mij staat'. So what? Ik vind het mooi en voel me er goed in. Maar ik geef toe, ik ben elke dag enorm zenuwachtig om weer eens een gekke combinatie te dragen. Gelukkig kan ik me wel boven alle reactie zetten die ik krijg. Tenminste, als ze negatief zijn. Het is zo iets als een knopje dat ik in moet drukken. Klik, en ik hoor het niet meer. 

In mijn ogen is mode iets wat je creatief moet aanpakken. Hiermee kun je je ook uniek mee maken. Althans, dat is wat ik doe. Hoe gekker, hoe beter. Dan weet ik zeker dat ik de enigste zal zijn die deze combinatie zal dragen. En dat maakt me uniek, toch? Ik zou wel eens graag af en toe mijn outfits willen laten zien, maar dan kom ik nog bij een grote struggle terecht waarom ik geen fashion blogger ben. 

Foto's maken. Hoe? Hoe doen die mensen dat toch? Hebben zij iemand die foto's van hun trekt? Of doen ze het zelf? Best knap hoor! Ik heb dit deze week ook eens geprobeerd en ik kwam op dit resultaat terecht. Het was best moeilijk om dit te doen (Lees: het enige licht dat goed was, was waar mijn bed stond. Ja, ik ben dus op mijn bed gaan staan en ja dat kan je zien. Ja het was ook zeer moeilijk om mijn evenwicht te houden. En nee, dit doe ik nooit meer, haha). 

Zolang ik geen oplossing heb gevonden om mijn outfits te fotograferen, blijf ik lekker persoonlijke artikels plaatsen. Ook niets mis mee toch? Oh en voor jullie zeggen dat dit geen gekke combinatie is, ja dat weet ik. Gelukkig heb ik een voorraad 'gewone' kleren in mijn kledingkast zodat als mijn mama vraagt om me deftig te kleden, ik het ook kan doen. Laten we zeggen dat mijn mama en ik totaal verschillende smaken hebben. Maar ondanks al onze kleren discussies (en alle discussies die nog gaan komen over mijn kledingstijl), blijf ik haar enorm graag zien! Love you mammie. 

13 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Om exact dezelfde reden post ik geen outfits, ik denk dat mijn combinatie's niet heel gek zijn. Dus ik ben wel benieuwd naar de jouwe! Over het foto's trekken, ik zit zelf ook nog steeds met die struggle vast hoor.. Momenteel doe ik het met mijn muziekstaander (ik heb nog geen statief, haha..) en een timer in de lichtste plek in huis. Maar je snapt wel dat het niet echt mooie foto's zijn. Ik en mijn mama hebben ook uiteenlopende ideeën over kleding, haha, maar ondanks alles houd ik ook van haar. (

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Daarom volg ik ook vrijwel geen fashionblogs, want iedereen heeft toch een eigen stijl. Naar mijn mening zijn veel fashionblogs ook net iets te commercieel. Maarrr er zijn ook hele leuke fashionblogs, juist als ze een hele eigen stijl hebben vind ik het leuk.
    Over de foto's: ik heb al een paar keer foto's voor een fashionblogster gemaakt (een vriendin van mij). Misschien ken jij ook wel iemand met een beetje verstand van fotografie of iemand die het gewoon heel erg leuk vind om foto's te maken. Het liefst maak ik buiten foto's, dan heb je meestal mooi licht.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je ziet er leuk uit!! Ik heb precies hetzelfde met mode. Je kan iedereen ermee laten zien wie je bent. Owh en die foto's maken, ik vind het ook een struggle. Nu pak ik een stapel boeken, zet die op een bureau en zet daar dan weer heel gevaarlijk mijn camera op. Tja, het blijft lastig ;). En goedzo! Je moet je er niks van aantrekken wat anderen denken (voor mij nog erg lastig..)! Veel liefs, xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mij lijkt het ook wel gaaf om eens een outfit te posten. Waarom niet? Ik denk dat mijn stijl niet bijzonder en apart genoeg is. Soms is het gewoon lekker een sweater en zwarte broek, niks mis mee maar niet speciaal.
    Het foto probleem. Ik je camera/mobiel anders op een selfmade statief zetten: kruk + boeken + boeken. Blame mij maar als de hele boel omvalt. Don't try this at home, guys...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha, met een statief en de timer op je camera kom je al een stuk verder :) Ik vind trouwens dat je een heel leuk truitje aan hebt! Doen die gekke combinaties!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel leuk en vooral interessant om te lezen! :) Ik vind fashion ook wel leuk maar ik vind niet dat mijn outfits een inspiratie zijn voor anderen, omdat ik het altijd simpel houd. En daarnaast ook dezelfde reden als jou, de foto's zijn iets wat me erg tegenhoudt, haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik vind het een hele leuke outfit! Een timer op je camera werkt echt:) Leuk artikel<3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hah! Herken ik me wel in.. 'Jongens en kleding toch' zegt mama dan altijd. En trouwens, vanuit het standpunt van een jongen (?!), ziet die combinatie er heel goed uit. En voor het fotograferen van jezelf kun je misschien een statief gebruiken? en dan de timer instellen? :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Oh leuk artikel! Ik draag soms ook wel eens gedurfde kleding en vind het helemaal geweldig om me er uniek in te voelen. Het is helemaal goed dat je je niets aantrekt van wat een ander ervan zegt want dat is gewoon wie je bent. Kleding is inderdaad een leuke manier om te tonen wie je bent, dus ga zeker maar verder met je eigen gekke stijl :D

    Het zou heel leuk zijn om meer outfit foto's te zien. Ik vind deze eigenlijk echt wel leuk! (ook een erg mooi trui trouwens :) ) Ah ja, ik gebruik ook altijd een timer voor outfits te fotograferen. ;)

    Heel veel liefs X (je blog is geweldig! :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Om precies dezelfde reden ben ik dus ook geen fashionblogger haha. Je hebt wel een erg leuke trui aan trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vindt het dapper van je dat je draagt wat je wilt, dat het je niet echt kan schelen of het wel bij elkaar past. You go girl! Zelf snap ik ook niet hoe iedereen aan die mooie outfit foto's komt! Ik vindt gewoonweg geen enkele geschikte plaats om er te maken!

    BeantwoordenVerwijderen