Veel liefde voor mijn gepimpte trui

7 januari 2015

Als er iets is waar ik dol op ben, dan is het toch wel zelf kleding maken. Ja Lobke, best wel normaal als je in de richting 'mode' zit. Toch, je kan je niet voorstellen hoeveel tijd we in onze projecten steken die we op school krijgen en daardoor eigenlijk niet echt veel tijd vinden om zelf iets te maken. Maar als ik de tijd vind, dan grijp ik die ook. Maar die heb ik niet niet gevonden. Waar ik eigenlijk naar toe wil gaan is, dat ik wel heel vaak de tijd kan vinden voor het opleuken van oude kleding. Hier en daar van die lieve lintjes hangen of strikjes, misschien zelfs diamantjes? Ik ben er dol op. Laatst vond ik dan ook een trui die eenzaam onder in mijn kast lag en die niet meer gedragen werd. Best zonde, want hij is zo lief. Daarom besloot ik om hem eens lekker 'op te pimpen' (klinkt best cool hé? Haha).


BENODIGDHEDEN - Tja, wat heb je allemaal nodig om een trui te pimpen? Laten we beginnen met een stofschaar? Of een gewone schaar, als het maar lintjes en stof kan knippen. Ook heb je een heleboel lieve lintjes nodig, naald en draag en als extra optie wat niet op de foto staat: lieve knoopjes. En het aller belangrijkste: Je creativiteit!

PROBEREN - Nu is het tijd om lekker uit de bol te gaan. Doe eens gek en probeer zoveel mogelijk. Leg het lintje eens aan de kraag, aan de zoom of aan de mouwen. Misschien een lintje in het midden van je trui? Hier mag jij beslissen wat je wilt doen. Als hulpsteuntje, maakte ik van elk idee een foto zodat ik daarna rustig kon kijken en beslissen welk idee ik ging nemen.

BESLISSEN - Uiteindelijk koos ik voor een lief kantje aan de kraag en hele mooi, goudkleurige knoopjes. Het bloemetje dat je op mijn kraag ziet, heb ik toch maar niet gebruikt. En nu, tijd om alles vast te maken! Je hebt twee opties. Met het naaimachine vastmaken of met de hand. Ik koos om met de hand te werken. Een hele simpele kleine steek -op en neer- werkt prima. Oh voor ik het vergeet. Omdat je hals mee uitrekt, moet je ook trekken aan je hals wanneer je het lintje er aan naait. Zo voorkom je dat je hoofd er niet meer inpast (Ja, ik spreek helaas uit ervaring.. Haha). 

AFSLUITEN - Om af te sluiten, naai je de twee kanten van het lintje vast. Je legt de goede kant, op de goede kant en je kan het zo weer met een simpele steek vast naaien. Voor de zekerheid heb ik het lint ook langs de onderkant vastgemaakt, zodat het niet naar boven kon kruipen. Daarna naai je eventuele knopen er aan en je bent klaar! Hoe simpel was dit?

Ik ben er alvast enorm blij mee en heb hem al vaak gedragen. Ik denk dat dit toch wel mijn nieuwe lievelingstrui is geworden. Zo simpel, maar o zo leuk!

Q: Wat vind jij van deze diy? Is hij geslaagd en willen jullie meer van dit soort diy's? 

11 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Mooi gemaakt! Ik heb een x een shortje opgepimpt met kant, ook leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk gedaan! Ik ben altijd een beetje bang dat ik iets verpest als ik het ga pimpen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi gedaan! Je bent zeker creatief! Ik ben bang dat het bij mij helemaal mislukt haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zag hem al op je instagram voorbij komen. Vond hem erg schattig hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ziet ie er cute uit! Heel leuk gedaan, mooie foto's ook! :)
    X Emma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is zooo leuk! Helemaal mijn stijl, maak er een voor me, haha. (: (Maar dat wordt moeilijk. :p) Erg mooi, goed uitgelegd ook. Ik hoop maar dat je eens wat meer vrije tijd krijgt, ben benieuwd wat voor ideeën er nog meer in je brein schuilen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat ziet hij er leuk uit! Dat kanten kraagje is echt cute! Hij zou zo in mijn kast kunnen liggen! (; Ook leuk dat je de richting mode volgt! Lijkt me gaaf om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ah, super leuk gedaan zeg! Ik vind 't kanten kraagje onwijs schattig :) xo

    BeantwoordenVerwijderen