Netflix was mijn redder in nood

26 januari 2015

Wanneer dit artikel online komt, zit ik eindelijk weer achter de schoolbanken. Er is geen besmettingsgevaar meer en dat wil dus zeggen dat ik eindelijk weer eens onder de mensen mag komen. Eindelijk. Naast de uren die ik geslapen heb, lieve reacties heb gekregen met beterschap en veel blogs heb gelezen, heb ik ook uren verspild aan Netflix. Ik geef toe, ik wou me niet overgeven aan dat obsessie gedoe over Netflix. Maar ik denk dat ik op mijn woorden moet terug komen. Netflix was tijdens het weekje ziek zijn, mijn nieuwe liefde. En ik denk dat ik vanaf nu, elke zaterdagavond een afspraakje zal maken met mijn computer om weer eens een lekker uurtje (beter gezegd uren) films te kijken op Netflix. Ik ga hier dan ook niet in detail beschrijven hoe mijn liefde voor Netflix is ontstaan, maar ik wil jullie wel in detail vertellen welke goede films ik heb gezien. Een soort van 'tips voor Netflix' artikel? Misschien kan ik dit eens vaker doen om mijn top films te laten zien op Netflix? Wat vinden jullie? 

The perks of being a wallflower - Deze film gaat over Charlie. Hij is een eerste jaar op zijn school en omdat hij nogal verlegen is, maakt hij niet zo snel vrienden. Wanneer hij naar een football wedstrijd van school gaat kijken, komt hij Patrick tegen. Patrick is een laatstejaars en vraagt aan Charlie of hij naast hem komt zitten. Daarna komt Sam erbij zitten. Sam is de stiefzus van Patrick. Beiden nemen ze Charlie mee naar een feest en merken dat hij geen vrienden heeft. Vanaf dat moment zegt Patrick waar iedereen bij staat, dat Charlie hun nieuwe vriend is. Samen beleven ze dan ook hele fijne, grappige avonturen. In deze film is de vriendschap echt zo mooi. Het geeft me een heel fijn gevoel en de kriebels om ook eens lekker gek te doen met vrienden. Er kwamen heel veel onverwachte dingen in die ik niet zag aankomen, wat de film ook zeer leuk maakte. Op het einde van de film heb ik enkele tranen gelaten, weer door een verrassende wending. Maar ook als je wilt lachen, is dit zeker een goede aanrader!

50/50 - Deze film gaat over een jonge twintiger die vanwege rugpijn naar de dokter gaat. Daar krijgt hij te horen dat hij een tumor heeft en chemo moet ondergaan. In de film zie je dus hoe hij en zijn omgeving erop reageert. Zelf vind ik dit een hilarische film maar ook toch zo mooi. Het is een film dat je toch even laat beseffen dat het onverwachts heel slecht kan lopen, maar dat je toch van elk moment moet genieten die je hebt. Ook hier is er een prachtige vriendschap die af en toe wat raar wordt, maar hé, dat mag wel eens. Als je wilt huilen en lachen tegelijkertijd, is dit zeker een aanrader! Want ja, hier heb ik ook gehuild, haha oeps. 

Q: Wat zijn jouw favoriete films? En gebruik jij ook Netflix?  

12 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Ik vind the perks of being a wallflower ook zo'n goede film en het boek is eigenlijk nog beter :)
    50/50 heb ik nog nooit gezien maar klinkt ook goed, ga ik een keer kijken
    Leuk artikel :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik denk dat ik ook eens het boek in huis ga halen! Vele mensen zeggen dat het beter is, dus kijk ik ernaar uit! :)

      Verwijderen
  2. Oh, ik heb ze beide gezien en vind ze écht hele goeie films! Ik hou ook zo van Netflix, haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Netflix is echt liefde. Heb the perks of being a wallflower gekeken op popcorn time, omdat hij helaas niet op Netflix staat. Heb het boek gelezen voor Engels, en daarna ook meteen de film gekeken :) Allebei echt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk artikel! Zou graag netflix willen hebben, gebruik het wel eens bij een vriendin en het is inderdaad echt leuk en handig! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gelukkig gaat beter! Leuk artikel, ik ga ze meteen maar even opzoeken/kijken. Netflix is nu ook mijn beste vriend! Veel liefs, xx ps. Mooie foto!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn om te horen dat het weer beter gaat! Leuk artikel, ik heb geen Netflix maar de films lijken me erg leuk! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The perks of being a wallover lijkt me echt een leuke film!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben blij dat je weer terug naar school kan gaan! (Dan ben je tenminste genezen en kan je je vrienden weer zien!) 50/50 moet ik eens dringend zien dan! Films die lachen en huilen qua emoties kunnen toveren op je gezicht, daar houd ik wel van. Ik kijk op Popcorn time (oepsie) dus in mijn geval is het popcorn time verslaving, haha. (:

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bedankt voor de tips! Ik heb de regio zuid-amerika op netflix, dus ik hoop dat deze films er bij staan! Ik ga het meteen even uitchecken. Leuke blog heb je meid! :) Liefs, Roxanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. The perks of being a wallflower is ook een van mijn favorieten! Laatst zag ik Boyhood, ook een echte aanrader! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje voor de aanrader! Die ga ik ook eens kijken!

      Verwijderen