Bestond er maar een winter-haar-slaap

5 januari 2015

Ik ben niet echt een meisje-meisje. Dat ben ik ook nooit echt geweest. Ik droeg bijna nooit rokjes, deed nooit make-up op, maar mijn haar. Mijn haar was belangrijk voor me. En het liefst van dat o zo mooi, gezond, lang haar. Ik liet het dus groeien en zei nee tegen alle afspraken die mijn mama wou maken met de kapster. En van neen zeggen, ging het naar het onderwerp over 'mijn haar te laten knippen' maar gewoon lekker te negeren en over iets anders beginnen. Grootste. Fout. Ooit. Mijn punten waren zo kapot dat er snel eens een groot stuk af moest geknipt worden. Ik baalde er enorm van, maar het kon niet anders. Zo gezegd, zo gedaan. Het resultaat mocht er zijn. Maar oh, wat mistte ik mijn lange haren toch..

De overgang van lang haar naar kort haar ging moeilijk. Ik kreeg vaak te horen dat ik beter stond met mijn lange haren en dat ik stom was dat ik dit had gedaan. Het liefst sloot ik me op mijn kamer op tot mijn haar terug lang was. Een soort winter-haar-slaap? Ik baalde er nog meer van nadat ik zo'n reacties kreeg van de mensen rondom mij. Ik had op dat moment spijt. Heel veel zelfs. En ja, er zijn enkele tranen gevloeid. Want hé, het is toch wel je haar, een stukje van je leven. Daar mag je dan toch eens best om wenen. Gelukkig had ik enkele vriendinnen die me juist heel veel complimenten gaven en me aanmoedigde om niet naar al dat negatieve te luisteren. Toch, hoe graag ik het wou, sprak het negatieve veel luider dan het positieve.

Nu 5 maand later, is mijn haar nog steeds kort. Ik ben er enorm verliefd op geworden en mensen rondom mij zijn er ook van gaan houden. Ik krijg vaak complimenten en kan me het eigenlijk niet meer voorstellen om lange haren te hebben. Spijt? Af en toe. Soms als ik een foto terug zie met mijn lange, dikke haren, mis ik het toch wel een klein beetje. Maar dan ook echt een heel klein beetje, haha. Ik mis som het gevoel om je haar eens lekker in een staart te doen, of lekker eens met een rommelige knot rond te lopen. Maar achteraf, ben ik wel heel blij dat ik het heb gedaan en dat ik het heb behouden.

Q: Heb jij je haar al eens kort laten knippen? Of toch maar liever lang haar?

6 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. ha ik stond eigenlijk op het punt van de week om m'n haar in een korte bob te laten knippen maar toen besloot ik dat ik dat toch maar (nog niet wou). Ooit gedaan - toen had ik er ook spijt van en nu is het weer lang. Dus lang houden voor nu.

    Maar kort staat je inderdaad wel enorm leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach lieverd, dit kapsel staat je ook echt prachtig. Lekker speels! Niks van aantrekken al begrijp ik het gevoel om soms je haar wat langer te hebben. Ik heb het ook soms wil ik ze langer maar soms weer juist wat korter. Wij vrouwen zijn gekke wezens hihi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi geschreven. Ik vind je haar super mooi! Het haar dat je nu hebt is prachtig! Wees er trots op! Ik had voorheen ook lang haar, nu ook korter. *box* haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ooit een aantal jaar geleden mijn haar laten knippen omdat het niet handelbaar meer was. 50 cm, dat kan je na een tijdje niet meer fit houden, dus ging er per kappersbeurt weer 7 cm af. Dus ik weet maar al te goed hoe het voelt om het kort te hebben en ik kreeg er ok soms wel eens een keertje een opmerking over, het ging krullen als een gek en ik liep rond alsof ik de leeuwenkoningin was (zo wild ja.) Maar bij jou staat het ontzettend mooi! Snap eigenlijk niet waarom anderen er opmerkingen over maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind je haar echt prachtig! Ik heb eigenlijk mijn hele leven al erg lang haar. Het groeit gewoon ontzettend snel. Ik ga niet heel vaak na de kapper, zo'n 3 a 4 keer per jaar en bij mij gaat dat prima!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zelf hou ik van mijn lange, dikke haren. Nu ik dit lees kan ik best nog eens een afspraak met de kapper gaan maken! Ik zie juist dat ik iets teveel gespleten punten heb, oeps! Wat naar dat je er negatieve reacties op kreeg! Ik vind het eigenlijk wel mooi bij je staan!

    BeantwoordenVerwijderen