Waarom kerstmis zo belangrijk is voor mij

26 december 2014

Jongens, wat vliegt de tijd toch snel! Kerstavond en de eerste kerstdag zijn alweer voorbij. Nog een paar dagen en we kunnen al gaan aftellen voor het nieuwe jaar. Maar, als het plezant is, dan vliegt de tijd snel voorbij, toch? Ik heb dan ook twee fantastische dagen gehad met mijn familie. Op kerstavond heb ik lekker gezellig samen met het gezinnetje een film gezien en scheurde ik samen met mijn broer de pakjes zeer elegant open. Just kidding. Het papier lacht echt overal! Als cadeau kreeg ik twee pakken pennen, een cd van Lo-Fang en oorbellen van koala's. Ik was zo blij dat ik mijn o zo lieve ouders rond de hals vloog om hen te bedanken. Op de eerste kerstdag zelf, kwam de hele familie samen om lekker te genieten van deze heerlijke kerstperiode. We hebben heerlijk gegeten, samen gelachen, vele verhalen verteld en samen met mijn broer heb ik nog even kunnen dansen tot we beide in de lach schoten. De kersperiode is dan ook echt een periode waar ik zo oprecht gelukkig van word. Zonder er bij stil te staan waarom. En voor dit antwoord heb ik toch even moeten nadenken.

Samen zijn met je familie. Dit was het eerste dat in me opkwam. Ik denk dat voor vele familie erg belangrijk is. Mijn familie zijn ook de personen die me kunnen opvrolijken als het even niet goed gaat met me. Zij zijn degene die ik nodig heb rondom mij. Maar, kerstmis is ook een periode waarbij ik alles rondom mij kan laten voor wat het is. Ik mag eens voor 1 keer niet denken aan wat ik nog moet doen of aan alles wat niet zo goed loopt. Dit is een periode waarbij ik mezelf eens goed kan ontspannen zonder schuldig te voelen over wat ik niet heb gedaan (en dit gebeurt ontzettend vaak, oeps!). Ook doet het me zoveel deugt om iedereen zo lief te zien tegen elkaar. Liefde, geluk en blijdschap komen in deze paar dagen allemaal samen wat ook het beste in ons allemaal naar boven haalt. Kerstmis is ook gewoon lekker genieten van alles rondom je heen. En daar ben ik iedereen die mij dit gevoel kan geven, zo ontzettend dankbaar voor.

Ik wil jullie allemaal nog hele fijne feestdagen wensen. Hopelijk hebben jullie even hard genoten van de kerstperiode als ik heb gedaan!
Q: wat heb jij gedaan met kerstavond en de eerste kerstdag? En wat heb jij als cadeautjes gekregen? 

14 opmerkingen:

Bedankt voor een reactie achter te laten!

  1. Ja! Je hebt helemaal gelijk! Op Kerst mag je gewoon even alles vergeten en alles laten liggen, er komt nog genoeg andere tijd om het te doen. Erg inspirerend artikel Lobke! Oorbellen van Koala's, tonen! (: Ik krijg mijn kerstcadeau met Nieuwjaar, is een soort van traditie geworden, heb alleen geen flauw idee waarom. Voor jou ook nog fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie tekst , jij ook nog fijne feestdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk artikel en wat een lieve foto! Nog een fijne kerst & alvast gelukkig nieuwjaar:)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb kerstavond gevierd met mijn familie en gisteren was er een kerstbrunch :) ik heb een pyjama, Instax mini 8 en cadeaubon van de Bijenkorf gekregen x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Voor kerstavond ben ik bij familie gaan eten, mmm. Op kerstdag zelf heb ik niet veel gedaan. Maar 's avonds hebben we wel een heerlijke kerststronk gegeten.
    Voor cadeautjes heb ik 2 boeken, een badjes, sokken, parfums en een tas om te drinken gekregen.
    Voor jou ook nog fijne feestdag en een gelukkig nieuwjaar! x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geschreven, familie is inderdaad van onschatbare waarde!
    Geniet van de feestdagen!

    X Sara

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw je hebt echt een leuke manier van schrijven! (dat wou ik nog eventjes zeggen ;) ) Ik heb met kerstavond met de familie pakjes opengedaan. (yay!) En kerstdag ben ik naar de cinema geweest.

    Heel veel liefs! ;) X

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geschreven! Met familie (of vrienden) samen zijn op Kerstmis vind ik erg belangrijk. Ik heb nog niet echt cadeautjes gekregen, maar die komen waarschijnlijk wel met Nieuwjaar! (:

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi geschreven! Familie is echt het belangrijkste wat er is. (en vrienden!) ik hoop dat je een fijne kerst hebt gehad!!
    Liefs Nathalie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je kerst klinkt zo leuk, en je hebt ook helemaal gelijk! Familie is een van de belangrijkste dingen, en doordat je je met kerstmis nergens druk om hoeft te maken wordt alles alleen nog maar leuker, en kan je meer genieten van de 'normale' dingen. Zelf heb ik een heel mooie lamp gekregen, parfum en een boek van Matisse :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hihi wat een lieve foto zeg! Ik heb niet zo veel familie, maar het is wel altijd lekker gezellig met kerst bij ons :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi geschreven en wat een leuke foto ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat mooi geschreven. Die foto is zo lief! Familie is inderdaad erg belangrijk. We geven met kerst aan iedereen iets kleins. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat mooi geschreven! Leuk om te lezen dat je kerst zo belangrijk vind, ik heb dat gevoel helemaal niet zo namelijk! Ik hoop dat je onwijs hebt genoten en nu op naar het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen